چهارشنبه 9 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روحانی قدم اول را لرزان برداشت، محسن سازگارا

محسن سازگارا
روشن خدمت آقای روحانی بگويم، اگر نتواند وزارتخانه‌های اطلاعات و ارشاد و علوم و دفاع و کشور و خارجه را از زير دست‌وبال خامنه‌ای و مجتبی و آدم‌کشان بيت بيرون بياورد، نه در داخل می‌تواند از پس باندهای قدرت و ثروت برآيد و نه در جامعه جهانی کسی روی او حساب خواهد کرد و توفيقی هم در رفع تحريم‌ها و همراهی جامعه بين‌المللی نخواهد داشت

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ويژه خبرنامه گويا

به نام خدا

در خبرها آمده بود که روحانی در هفته گذشته دو ملاقات با خامنه ای داشته است. در ملاقات اول يونسی را برای وزارت اطلاعات و حسين علايی را برای وزارت دفاع معرفی کرده که مورد قبول رهبر قرار نگرفته و در ملاقات دوم توفيقی را برای وزارت علوم و مسجد جامعی را برای وزارت ارشاد معرفی کرده که بازهم به ديوار مخالفت رهبری برخورد کرده است. خامنه ای حتی با حضور اين افراد در پست های ديگری در کابينه هم موافقت نکرده و روحانی هم رضايت داده است.

روحانی مملکت ويرانی را تحويل می گيرد که بيش از هرچيز نتيجه سوء مديريت شخص خامنه ای است. او پشت سر خود ١٨ ميليون رای دهنده خواهان تغييروضع موجود را دارد. ١٥ ميليونی که رای نداده اند هم کسانی هستند که خواهان تغييرشرايط موجودند. او اگر درست حرکت کند پشتيبانی آن ها را هم خواهد داشت به اضافه بخش بزرگی از ١٠ميليون رايی که به قالی باف و رضايی و ولايتی داده شده است. در طرف مقابل، رای جليلی رای واقعی به خامنه ای است، يعنی ٤ ميليون رايی که بسياری از آن ها هم رانت خورها و بادمجان دور قاب چين های رهبری هستند و در ميان مردم جايی ندارند. (۱)

روحانی بايد با ارائه تصوير درست و کاملی از ويرانه ای که تحويل می گيرد، مسببين آن را شفاف در برابر مردم قرار دهد و به روشنی هم نشان دهد که چه کسانی در راه او سنگ اندازی می کنند. کليد موفقيت او مردم هستند نه رهبری. گوش سپردن به پاره ای ياران لرزانی که تنها خواستشان يک چندگاه ديگر تکيه زدن بر امکانات حکومتی است او را به پرتگاه می برد. او بايد مطمئن باشد که با قدرت مردم می تواند تمام باندهای فاسد ثروت و قدرت و در راس آن ها شخص خامنه ای را به عقب براند.

روحانی اگراشتباه خاتمی را تکرار کند که هشت سال کوشيد تا وجدان ديکتاتور را بيدار کند و دلش را به درد آورد شايد که ترحم کند، سرنوشتی دردناک خواهد داشت. ديکتاتورمتجاوز و زياده خواه است. ديکتاتور اگر وجدان داشت ديکتاتور نمی شد. بی وجدانی ديکتاتور حدی ندارد. همين قدم اول لرزان روحانی سبب شد که خامنه ای صدايش را کلفت تر کند ووقتی از اظهارات يک دانشجوی دانشگاه تهران عصبانی می شود، در کمال بی شرمی رهبران در بند جنبش سبز را نا نجيب بخواند و خواستار عذر خواهی آن ها شود. خامنه ای کسی است که در انتخابات تقلب کرده، مردم را در خيابان ها کشته، در کهريزک تجاوز کرده، فرزندان رشيد کشور را به بند کشيده و روانه چوبه های دار کرده و با دروغ و تهمت و فساد مداوم حکومت می کند و اکنون دم از نجابت می زند. بی شرمی ديکتاتور هم حدی ندارد.

روشن خدمت آقای روحانی بگويم، اگر نتواند وزارت خانه های اطلاعات و ارشاد و علوم و دفاع و کشور و خارجه را از زير دست وبال خامنه ای و مجتبی و آدم کشان بيت بيرون بياورد، نه در داخل می تواند از پس باندهای قدرت و ثروت برآيد و نه در جامعه جهانی کسی روی او حساب خواهد کرد و توفيقی هم در رفع تحريم ها و همراهی جامعه بين المللی نخواهد داشت. با يک وزير خارجه سعيد امامی ساخته نمی تواند دنيا را قانع کند که در ايران قدرتی دارد و می تواند شرايط را عوض کند. دنيا خيلی زود دندان های او را خواهد شمرد.

محسن سازگارا
امرداد ۱۳۹۲

ــــــــــــــــــــ
۱ ـ در اين خصوص به زودی انشاءالله به تفصيل در نوشته ديگری با عنوان “روحانی و پايان جمهوری چهارم” سخن خواهم گفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016