شنبه 15 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پیام محسن سازگارا به سازمان جمهوری خواهان ایران

به نام خدا

دوستان گرامی‌، تاسیس سازمان جمهوری خواهان ایران را به شما شادباش می گویم. من همیشه بر این نظر بوده ام که پیدایش و گسترش نهاد‌ها و سازمان‌های سیاسی و مدنی، یکی ازمهم ترین نشانه های یک جامعه‌ پیشرفته است. سیطره استبداد کهنسال بر میهنِ مان، به ویژه استبداد دینی درسی و دو سال گذشته، روند نهادسازی و سازمان سازی دمکراتیک را با موانع و اشکالات جدی مواجه کرده است. دراین میان، تشکیل سازمان‌های سیاسی معتقد به دموکراسی لیبرال، با هدف استقرار یک جمهوری مبتنی‌ بر اعلامیه جهانی‌ حقوق بشر و جدایی دین و هر مسلکی از حکومت، از مهم ترین نیازهای برهه کنونی است. تاسیس سازمان شما می تواند گامی مهم در این مسیر باشد و به فرادستی سازمان هایی که هنوز بر مبانی ایدئولوژیک عمل کرده و می کنند، پایان دهد.
کشور ما در شرایط سختی به سر می برد. استبداد دینی حاکم، متجلی در ولایت فقیه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هیچ فرصتی را برای سرکوب آزادی خواهان از دست نمی دهد. پیش نهاد سازمان شما برای بسیج همه نیروهای سیاسی و مدنی بر گرد راهبرد انتخابات آزاد و حرکت به سمت حاکمیت صندوق رای در مناسبات میان مردم و حکومت، می تواند بستر حرکت مناسبی برای بسیج نیروی مردم در مقابل قدرت حاکم را فراهم آورده و سرانجام حاکمین مستبد را به تسلیم در برابر ارادهٔ ملت وادار نماید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ضمن آرزوی توفیق برای سازمان شما، من نیز به سهم خود هر گونه همراهی و همیاری با شما را در دستور کارم قرار می دهم. امیدوارم تمام آزادی خواهان ایران با هر گرایش و مرامی، به تاسی از قدم مثبت شما، با انسجام هم فکران خود، در مسیر تحقق حاکمیت صندوق رای در مناسبات میان مردم و حکومت، با شما همراه شوند و بتوانیم دوش به دوش یکدیگر، در مجمعی ملی، به پیش برد مبارزه مردم ایران یاری برسانیم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016