چهارشنبه 9 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

چهارمیلیون دلار خسارت، به خاطر پنج روز فراموش شدن در سلول زندان

يورونيوز ـ وزارت دادگستری آمريکا پرداخت چهار ميليون و يکصد هزار دلار خسارت از سوی دولت فدرال به يک دانشجو در ايالت کاليفرنيا را تاييد کرده است. پليس، دانيل چونگ دانشجوی ۲۵ ساله را که به دليل سوء ظن در مورد قاچاق مواد مخدر بازداشت کرده بود، وی را پنج روز در سلولی بدون پنجره و بدون آب و غدا فراموش کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دانيل چونگ: “من داخل سلول آرام نداشتم. با لگد به در می زدم و فرياد می کشيدم. حتی بند کفشم را برای جلب توجه از شکاف در بيرون می دادم. آرام نداشتم و فرياد می کردم.”

وکيل اين دانشجو می گويد: “ما اميدواريم نسبت به آنچه اتفاق افتاده، دست کم مسئوليت فردی و مقررات اداری مناسب تری درنظر گرفته شود. آنچه برای دانيل اتفاق افتاد، هرگز نبايد برای هيچ انسانی اتفاق افتد.”

اين دانشجو روز ۲۱ آوريل سال ۲۰۱۲ همراه هشت نفر ديگر در سن ديگو، کاليفرنيا، به خاطر سوء ظن به قاچاق مواد مخدر بازداشت می شود، اما اتهامی متوجه او نمی شود و پليس که ظاهرا قصد داشته وی را پس از چند ساعت آزاد کند، او را در سلول به فراموشی می سپارد.

دانيل چونگ در اين پنج روز هفت کيلو وزن خود را از دست می دهد و پس از آزادی چند روزی را در بيمارستان می گذراند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016