دوشنبه 14 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرگ هشت عضو سپاه در دمشق طی چهار ماه

دیگربان - هشت عضو سپاه پاسداران طی چهار ماه گذشته در درگیری‌های داخلی سوریه کشته شده‌اند و پیکر آن‌ها در شهر‌های مختلف ایران تشییع و به خاک سپرده شده است.

تمام این کشته‌شدگان در قالب گروه «مدافعان حرم زینب» به سوریه اعزام شده و در درگیری‌ها با مخالفان بشار اسد جان خود را از دست داده‌اند.

امیررضا علیزاده نخستین عضو کشته شده این گروه در سال ۱۳۹۲ است که پیکر وی ۱۴ اردیبهشت در شهر «رودسر» استان گیلان به خاک سپرده شد



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پیکر محمدحسین عطری عضو سپاه رشت نیز که در دمشق کشته شده بود روز ۱۸ خرداد در این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.

امیر کاظم‌زاده عضو سپاه پاکدشت ورامین نیز که در قالب گروه «مدافعان حرم زینب» به سوریه اعزام شده و در آنجا کشته شده بود روز ۱۹ خرداد در این شهر به خاک سپرده شد.

در همین روز پیکر «علی اصغر شنائی» و «مهدی خراسانی» از اعضای سپاه دامغان هم در این شهر تشییع و برای دفن به زادگاه آن‌ها انتقال داده شد.

۱۷ تیر ماه نیز مراسم خاکسپاری مهدی موسوی٬ جانشین حوزه مقاومت بسیج ۱۰ شهری اهواز که در درگیری‌های دمشق کشته شده بود در استان خوزستان برگزار شد.

روز گذشته (۱۳ امرداد) هم پیکر مهدی عزیزی از دیگر اعضای گروه «مدافعان حرم زینب» در تهران تشییع و به خاک سپرده شد.

رضا کارگر برزی دیگر عضو کشته شده سپاه در دمشق است که مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر وی روز دوشنبه (۱۴ امرداد) در یکی از محلات واقع در اتوبان تهران‌ـ‌قزوین برگزار شد.

«مدافعان حریم حضرت زینب» نام تشکلی سازمان یافته از سوی سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان است که به بهانه دفاع از آرامگاه دختر امام اول شیعیان در دمشق حضور نظامی دارد.

از سپاه پاسداران به عنوان یکی از نیرو‌های نظامی درگیر در سوریه نام برده می‌شود که اعضای آن مقابل مخالفان بشار اسد مشغول جنگ هستند.

فرماندهان سپاه در یک سال گذشته بار‌ها ادعا کرده‌اند که اعضای این نیرو هیچ نقشی در جنگ سوریه ندارند و جمهوری اسلامی تنها به بشار اسد «مشاوره سیاسی و نظامی» می‌دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016