شنبه 19 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روحانی: کینه ها را بزداییم و محبت ها را در جمع خودمان گسترش دهیم

حسن روحانی رییس جمهور برای دومین بار طی هفته گذشته بر ضرورت گسترش محبت و زدودن کینه ها تاکید کرد و با اشاره به ویژگی ماه رمضان اظهار کرد: اگر ما غفران الهی را می خواهیم خود هم باید دست به غفران و گذشت بزنیم و کینه ها را بزداییم و محبت را در سراسر جهان و در جمع خودمان بویژه مستقر سازیم.

روحانی در مراسم تنفیذ نیز گفته بود: بگذاریم که فضا و فرصت خدمت برای همه ایرانیانی که دل در گرو این مرز و بوم دارند، باز شود. بگذاریم که شایستگان به ملت خدمت کنند، بگذاریم سینه‌ها از کینه‌ها پاک شود، بگذاریم آشتی جای قهر و دوستی جای دشمنی بنشیند.

رییس‌جمهور، با تبریک عید سعید فطر، این عید را عید ایستادگی و پایداری و تهذیب نفس خواند و با تشکر از همه ملت ایران برای حرمت‌داری این ماه مبارک افزود: رمضان، ماه وحدت است که همه ملت‌ها با مناسکی واحد پیوند خود را محکم‌تر می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سایت ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز جمعه در دیدار مسوولان نظام با رهبری در عید سعید فطر اظهار امیدواری کرد که رنج و خستگی کشورهای مسلمان به ویژه کشورهایی که امروز با دخالت خارجی دچار رنج مضاعف شد‌ه‌اند برطرف شود و عیدانه آن‌ها در این عید بزرگ، رهایی از مشکلات بوجود آمده باشد.

وی با بیان این‌که «ماه مبارک رمضان، ماه غفران و رحمت واسعه الهی نیز می‌باشد» افزود: لازم است به برکت این ماه، دل‌ها را پاک کنیم و محبت‌ها را گسترش دهیم.

روحانی افزود: این ماه، ماه رحمت و مغفرت بود؛ مگر همه به پیشگاه حق برای غفران گناهان مان دست دراز نکردیم؟ و اگر این ماه، ماه غفران الهی است پس بیاییم از هم بگذریم؛ پس بیاییم دل ها را انبان کینه ها قرار ندهیم.

وی ادامه داد: هر آن چه که گله داریم از انتخابات اخیر و قبل و بعدش ، این ماه ، ماه رحمت است «الا تحبون ان یغفرالله لکم» پس اگر اینچنین است «ولیعفوا، ولیصفحوا» ؛ اگر ما غفران الهی را می خواهیم خود هم باید دست به غفران و گذشت بزنیم و کینه ها را بزداییم و محبت را در سراسر جهان و در جمع خودمان بویژه مستقر سازیم.

رییس جمهوری تاکید کرد: مگر این امیر المومنین نبود که بعد از ضربت در ماه مبارک رمضان فرمود اگر زنده ماندم من اولی هستم به عفو و اگر رفتم «فالعفو لی قربة و لکم حسنة، فاعفوا واصفحوا الا تحبون ان یغفرالله لکم»

وی با تأکید بر «ضرورت افزایش قدرت ملی، قانونگرایی را زمینه‌ای برای انسجام و وحدت ملی» خواند و اظهار امیدواری کرد که دولت یازدهم با کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی بتواند خدمت خود را هرچه زودتر به ملت شریف ایران آغاز کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016