یکشنبه 20 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار های خبرگزاری فارس درباره وزرای مرتبط با "فتنه"

خبرگزاری فارس، از آژانس های خبری نزدیک به سپاه پاسداران در فاصله یک روز مانده به جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی روحانی در مجلس، ساعی می کند با نزدیک خواندن وزرا به جریان "فتنه" مجلس را ترغیب به رای عدم اعتماد به آنان کرده است.

بذرپاش: غوغای لابی در مجلس برپاست/ فتنه را نادیده بگیریم مردم درباره ۲۹۰ نفرمان تجدیدنظر می‌کنند

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با انتقاد از گسترش‌های لابی‌گری برای کسب رای اعتماد از مجلس، اظهار داشت: اخیراً عده‌ای با استفاده از واژه افراطی سعی دارند مانع از استیفای حقوق ملت شوند و به نوعی جلوی حرف‌های اساسی این مردم را بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه «مردم از ما نخواهند گذشت اگر در مقابل ظلمی که به ایشان رفت سکوت کنیم» تصریح کرد: اگر ما در مقابل حقوق مردم کوتاه آمدیم و از ظلمی که به ملت در سال 88 رفت آسان گذشتیم مردم حق دارند نسبت به 290 نفرمان تجدید نظر کنند.

بذرپاش خاطر نشان کرد: عرصه رایزنی در این دوره از حد عرف فراتر رفته و جلسات مختلفی بیرون از مجلس شکل گرفته که به هیچ عنوان زیبنده مجلسی اصولگرا و آرمانی نیست. نمایندگان عزیز باید مراقبت کنند که تحت تاثیر برخی رفتارها قرار نگیرند که انشاءالله همین گونه است.

عدم موضع‌گیری میلی‌منفرد و نجفی درباره فتنه/ «گویا آنها اصلا فتنه را قبول ندارند»

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه هفته گذشته اعضای کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای نجفی در این جلسه تلاش می‌کرد درباره فتنه موضعی نگرفته و این موضوع را نادیده بگیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همین رابطه، عطاالله سلطانی عضو کمیسیون آموزش به فارس گفت: در جلسه کمیسیون با محمد علی نجفی، سید محمود نبویان از وی پرسید که آیا شما خاتمی، موسوی و کروبی را فتنه‌گر می‌دانید؟ که آقای نجفی پاسخ داد «فتنه چیست؛ بعدا در این باره صحبت خواهیم کرد».

وی یادآور شد: البته همین سؤال از جعفر میلی‌منفرد پرسید شد که وی نیز جوابی نداشت و حرف‌هایی زد که این تلقی به وجود آمد که وی فتنه را قبول ندارد.

«طراح ایده تقلب» نباید رای اعتماد بگیرد/ نقش موثر یک وزیر پیشنهادی در تحرکات موسوی

مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به موضع‌گیری اخیر برخی از وزرای پیشنهادی درباره فتنه 88 و سکوت آنها در آن مقطع حساس اظهار داشت: نکته اول میزان نقش و سهم این افراد در فتنه 88 است؛ علی ربیعی وزیر پیشنهادی کار جزء اعضای ارشد حلقه امنیتی اطراف میرحسین موسوی بود که در طراحی بسیاری از اتفاقات سال 88 از جمله اردوکشی‌های خیابانی، طراحی ایده تقلب و رساندن موسوی به این جمع‌بندی که در انتخابات تقلب شده است، نقش بسیار جدی داشت.

*نقش پررنگ و عمیق ربیعی در فتنه 88/ طراح ایده تقلب

محمدی ادامه داد:‌ تصاویر و فیلم‌های شبی که میرحسین موسوی اعلام کرد که در انتخابات برنده شده و اگر نتیجه غیر از این باشد در انتخابات تقلب صورت گرفته است، نشان می‌دهد که علی ربیعی همواره در کنار میرحسین موسوی بود و او به همراه چند نفر دیگر نقش اساسی در سرپا نگه‌داشتن و ایجاد تحرک برای موسوی داشت لذا نقش این افراد در فتنه نه‌تنها حاشیه‌ای نیست بلکه بسیار عمیق، گسترده و موثر بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شاخص‌ها درباره فتنه 88 کاملا روشن است، تاکید کرد: در حال حاضر بحث بر سر این نیست که چه کسانی تا چه زمانی فتنه را همراهی کرده‌اند بلکه موضوع اصلی این است که بابت آن زمانی که با فتنه همراهی کرده‌اند آیا مرزبندی داشته‌اند و از مردم به خاطر خسارت به امنیت و اعتبارشان عذرخواهی کرده‌اند یا خیر.

* نمایندگان مجلس در حوزه پر ریسک سابقه وزرا سختگیرانه عمل کنند

وی با تاکید بر اینکه بحث عذرخواهی و مرزبندی با فتنه 88 برای وزرای پیشنهادی همچنان مفتوح و مطرح است خاطرنشان کرد: این موضوع برای کسی همچون آقای ربیعی که قرار است بر روی سرمایه‌های هنگفت شرکت شستا بنشیند یا برای آقای میلی‌منفرد که اختیار ثبات یا بی‌ثباتی در دانشگاه‌ها در دست او خواهد بود، با ضریب بالایی مطرح است لذا نمایندگان مجلس باید در این حوزه پر ریسک سختگیرانه عمل کنند.

محمدی خطاب به برخی از این وزرا که در فتنه 88 نقش داشته‌اند گفت: من پیشنهاد می‌کنم که اگر این آقایان نسبت به آنچه که می‌گویند صادق هستند باید پشت تریبون مجلس آمده و صریحا ضمن اعلام برائت از اقدامات میرحسین موسوی اعلام کنند که در سال 88 تقلبی اتفاق نیفتاده و عذرخواهی کنند. در این صورت شاید نمایندگان توجیهی برای آسان‌گیری داشته باشند و آنها نیز بتوانند شهامت نداشته خود در سال 88 را جبران کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016