دوشنبه 21 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آزادی زندانی سياسی، انور حسین پناهی پس از گذشت ۶ سال از زندان

کمیته گزارشگران حقوق بشر - انور حسین پناهی زندانی سیاسی و مدنی کرد پس از گذشت ۶ سال حبس، سرانجام امروز دوشنبه ۲۱ مرداد به قید وثیقه از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

امجد حسین پناهی، برادر این زندانی سیاسی در گفتگو با کمیته گزارشگران حقوق بشر افزود: این فعال سیاسی مدنی که ابتدا به اعدام محکوم شده و سرانجام به دلیل اعتراض نهاد‌های بین المللی مدافع حقوق بشر حکم اعدام او به تحمل ۶ سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرده بود، سرانجام در حالی‌ که تنها ۳ ماه از مدت تحمل حبسش باقی‌ مانده، بصورت موقت از زندان آزاد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انور حسین پناهی، فرزند ارشد خانواده حسین پناهی دارای همسر و سه فرزند است که نخستین بار در تاریخ ۱۵ آبان ۸۶ از سوی نیروهای امنیتو بازداشت و مدت ۶ ماه را در اداره اطلاعات شهر قروه و در بی‌ خبری مطلق بسر برد، وی سپس در اواخر بهار ۸۷ از سوی شعبه دوم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی حسن بابایی و به اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت ملی‌ به اعدام محکوم شد.

بر اساس گفته خانواده حسین پناهی، برادر کوچک‌تر ایشان به نام اشرف حسین پناهی همزمان با اعتصاب غذای ۴۸ زندانی کرد که انور حسین پناهی هم یکی‌ از آن‌ها بود، در حالی‌ که به همراه مدارک و توماری با ۵ هزار امضا مبنی بر بیگناهی انور راهی‌ تهران بود، به شکل مشکوکی به قتل رسید.

حکم اعدام انور حسین پناهی از فعالان مدنی و معتمدین منطقه دهگلان در تاریخ ۲۵ فروردین ۸۸ در شعبه ۴ دادگاه تجدید نظر کردستان لغو شده است، این درحالی است که بنا به گزارش منابع خبری در سال‌های اخیر حدود ۵۰ نفر از خانواده و نزدیکان وی به عناوین مختلف به بازداشت در آمده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016