پنجشنبه 24 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست ۴۵ زندانی سياسی از ابوالفضل عابدينی برای پايان اعتصاب غذا

کلمه ـ ۴۵ زندانی سياسی در بيانيه با تقدير از اراده استوار و اعتراض به حق ابوالفضل عابدينی مصرانه از وی خواسته اند که به اين اعتصاب غذا خاتمه دهد.

به گزارش کلمه، زندانيان سياسی در بيانيه خود نوشته اند که فرياد بلند مظلوميت تو امروز با اعتصاب غذای طولانی‌ات نه تنها در ايران عزيز بلکه فرا‌تر از آن به گوش آنهايی که قلبشان برای انسانيت و حق و حقيقت می‌تپد رسيده و آن قلب‌ها را در پايمردی و پايداريت به تحسين وا داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين بيانيه تصريح شده است که ما هم بنديان تو که حق طلبی و حق جويی و استواری و پايمرديت را از نزديک ديده و شناخته‌ايم نيک می‌دانيم که تو امروز هزينه شهادت بر آثار شکنجه‌هايی که بر تن مصدوم و مجروح مرحوم ستار بهشتی ديده بودی می‌دهی آری آنان که می‌خواستند حقايق خون ستار مستور بماند طبيعی است بجای شکنجه گران بر شاهدی که شهادتش پرده‌ها را کنار زد و شکنجه‌ها را عريان ساخت خشم گيرند و عليرغم اينکه به او امان داده شده بود او را تبعيد نمايند.

روز گذشته نيز ابوالفضل قديانی در نامه ای از عابدينی خواسته بود به اعتصاب غذای خود خاتمه دهد.

ابوالفضل عابدينی بيش از بيست روز است که اعتصاب غذا به سر می‌برد و شرايط جسمانی خوبی ندارد. او در مدت حضور ستار بهشتی در بند ۳۵۰ زندان اوين شاهد علائم شکنجه روی بدن ستار بود و در اين مورد شهادت داد، اما پس از اين شهادت به زندان اهواز تبعيد شد.

عابدينی در اعتراض به تبعيد غيرقانونی به هنگام خروج از زندان اوين اعلام اعتصاب غذا نامحدود کرده و گفت تا زمان بازگشت به زندان اوين اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد.

اين فعال حقوق بشر از بيماری قلبی (افتادگی دريچه می‌ترال) و ناراحتی کبد رنج می‌برد و اعتصاب غذا و فشارهای روحی باعث افزايش اين ناراحتی‌ها و آسيب رسيدن به سلامت وی می‌شود.

پيش از اين ﻣﺎﺩﺭ ﺍﺑﻮﺍﻟﻔﻀﻞ ﻋﺎﺑﺪﯾﻨﯽ درباره ملاقات خود با فرزندش گفته بود: ﻫﺮ ﭼﻘﺪﺭ ﺑﻪ ﺍﺑﻮﺍﻟﻔﻀﻞ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﮐﺮﺩﻡ ﻏﺬﺍ ﺑﺨﻮﺭﺩ ﺍﻭ ﮔﻮﺵ ﺑﻪ ﺣﺮﻓﻢ ﻧﺪﺍﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺑﻤﯿﺮﻡ ﻫﻢ ﺍﻋﺘﺼﺎﺏ ﻏﺬﺍﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﺨﻮﺍﻫﻢ ﺷﮑﺴﺖ.

ساره عيوضی مادر اين فعال کارگری دربند تصريح کرده بود: ابوالفضل بشدت لاغر شده و وضعيت خوبی نداشت. من و برادرانش نگرانش هستيم. نمی‌دانيم بايد به کی و کجا پناه ببريم و مشکلمان را به چه کسی بگوييم تا حلش کنند. قرار بود به ابوالفضل مرخصی بدهند. به او مرخصی ندادند. حتی سال هاست که ملاقات حضوری هم نداده‌اند. من يک مادرم. چه گناهی کردم که نبايد بچه‌ام و عزيز دلم را در آغوش بگيرم.

مادر اين زندانی سياسی همچنين در نامه ای به علی مطهری از او خواسته بود که فرزندش را از اهواز به زندان اوين منتقل کند.

متن کامل اين بيانيه به شرح زير است:

بسمه تعالی

لايحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم

برادر عزيز آقای ابوالفضل عابدينی

فرياد بلند مظلوميت تو امروز با اعتصاب غذای طولانی‌ات نه تنها در ايران عزيز بلکه فرا‌تر از آن به گوش آنهايی که قلبشان برای انسانيت و حق و حقيقت می‌تپد رسيده و آن قلب‌ها را در پايمردی و پايداريت به تحسين وا داشته است. اگر چه متاسفانه در سرزمين ما آنهايی که بايد اين فرياد بلند مظلوميتت را بشنوند فاقد چنين قلبی هستند. ما هم بنديان تو که حق طلبی و حق جويی و استواری و پايمرديت را از نزديک ديده و شناخته‌ايم نيک می‌دانيم که تو امروز هزينه شهادت بر آثار شکنجه‌هايی که بر تن مصدوم و مجروح مرحوم ستار بهشتی ديده بودی می‌دهی آری آنان که می‌خواستند حقايق خون ستار مستور بماند طبيعی است بجای شکنجه گران بر شاهدی که شهادتش پرده‌ها را کنار زد و شکنجه‌ها را عريان ساخت خشم گيرند و عليرغم اينکه به او امان داده شده بود او را تبعيد نمايند.

اينک نزديک ۲۰ روز است که در اعتصاب غذا بسر می‌بری و اخبار نگران کننده‌ای از وضعيت جسميت می‌رسد.

ما ضمن تقدير از اراده استوار و اعتراض به حقت ر قبال ظلم سترگی که بر تو روا داشته شده مصرانه از تو می‌خواهيم به اين اعتصاب غذا خاتمه دهی تا وجود ارزشمندت برای خدمت به کشور عزيزمان در آينده حفظ گردد که ميهن عزيز سخت بدان نيازمند است.

اسامی امضا کنندگان:

۱- محمد ابراهيمی

۲- حسن اسدی زيدآبادی

۳- امير اسلامی

۴- رضا انتصاری

۵- ابراهيم بابايی

۶- مصطفی بادکوبه ای

۷- سيدمحمود باقری

۸- مصطفی بردبار

۹- عماد بهاور

۱۰- اميد بهروزی

۱۱- قربان بهزاديان نژاد

۱۲- سيد عليرضا بهشتی شيرازی

۱۳- کاميار پارسا

۱۴- مسعود پدرام

۱۵- مهدی تاجيک

۱۶- نادر جانی

۱۷- سياوش حاتم

۱۸- علی خدابخش

۱۹- مصطفی دانشجو

۲۰- محمد داوری

۲۱- امير خسرو دليرثانی

۲۲- هوتن دولتی

۲۳- عليرضا رجايی

۲۴- محمد رضايی

۲۵- عليرضا روشن

۲۶- مصطفی ريسمان باف

۲۷- حسين زرينی

۲۸- مهرداد سرجويی

۲۹- عليرضا سيديان

۳۰- مصطفی عبدی

۳۱- فيض الله عرب سرخی

۳۲- بهزاد عرب گل

۳۳- فرشيد فتحی

۳۴- سيامک قادری

۳۵- افشين کرم پور

۳۶- حميد کرواسی

۳۷- سعيد مدنی

۳۸- حميدرضا مرادی

۳۹- محمدرضا مقيسه

۴۰- عبدالله مومنی

۴۱- محسن ميردامادی

۴۲- محمد امين هادوی

۴۳- سيد احمد هاشمی

۴۴- فرشيد يدالهی

۴۵- محمدحسن يوسف پور


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016