سه شنبه 8 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض ۴۴ زندانی سياسی به تبعيد شاهد آثار شکنجه در بدن ستار بهشتی

۴۴ زندانی سياسی بند ۳۵۰ زندان اوين در بيانيه ای به تبعيد ابوالفضل عابدينی به زندان اهواز اعتراض کرده و خواستار بازگرداندن وی به زندان اوين شدند.

به گزارش کلمه، اين زندانيان سياسی در بيانيه ی خود تصريح کرده اند: عابدينی در طول دوران حبس، علی رغم محدوديت های شخصی، نسبت به تضييقات و ستم‌های که در قبال ديگر زندانيان سياسی اعمال می‌شود، برخورد مسئولانه داشته است که يکی از بارز‌ترين آن‌ها، شهادت شجاعانه او به وجود آثار شکنجه در بدن مرحوم ستار بهشتی بود. بنابراين، اين گمان بيراه نخواهد بود اگر تصور کنيم، تبعيد وی عکس العمل تلاش او برای جلوگيری از پايمال شدن خون ستار بهشتی بوده است.

روز شنبه کلمه خبر داد که ابوالفضل عابدينی که در مدت حضور ستار بهشتی در بند ۳۵۰ زندان اوين شاهد علائم شکنجه های روی بدن وی بود و نزد شهرياری بازپرس تحقيق علت مرگ ستار بهشتی شهادت داده بود،ظهر امروز به زندان اهواز تبعيد شد. وی بدليل اعتراض به تبعيد غيرقانونی به هنگام خروج از زندان اوين اعلام اعتصاب غذا نامحدود کرده و گفته تا زمان بازگشت به زندان اوين اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارش های پرونده ی ستار بهشتی، وبلاگ نويس منتقدی که در بازداشتگاه پليس و تحت شکنجه جان خود را از دست داد به همراه عملکرد سيستم قضايی با افرادی که پيگير اين پرونده بوده و يا شاهد رفتار و اعمال غير قانونی و غير انسانی دستگاه قضايی بوده اند، حاکی از آن است که عزمی برای اصلاح اين روند و پيگيری عادلانه ی اين پرونده وجود ندارد و در حالی که مجرمان اين پرونده بی هراس به کار خود ادامه می دهند، افرادی چون ابوالفضل عابدينی که متعهدانه به آنچه ديده بود شهادت داد به زندان اهواز تبعيد می شود تا صدای هر معترضی در نطفه خفه شود.

متن اين بيانيه و اسامی امضا کنندگان آن که در اختيار کلمه قرار گرفته به شرح زير است:

شنبه اين هفته ابوالفضل عابدينی زندانی جنبش سبز که قريب چهار سال است در حبس بدون مرخصی به سر می‌برد، بدون هيچ توجيه قانونی از بند ۳۵۰ زندان اوين به اهواز تبعيد شد. وی به عنوان يک فعال ايراندوست، در عنفوان جوانی، صرفا به دليل پيگيری مجدانه اهداف و منافع ملی و فعاليت‌های حقوق بشری، همچون بسياری ديگر از کوشندگان جنبش سبز دستخوش احکام شديد و ناعادلانه شده و به دوازده و نيم سال حبس محکوم گرديده است.

عابدينی در طول دوران حبس، علی رغم محدوديت های شخصی، نسبت به تضييقات و ستم‌های که در قبال ديگر زندانيان سياسی اعمال می‌شود، برخورد مسئولانه داشته است که يکی از بارز‌ترين آن‌ها، شهادت شجاعانه او به وجود آثار شکنجه در بدن مرحوم ستار بهشتی بود. بنابراين، اين گمان بيراه نخواهد بود اگر تصور کنيم، تبعيد وی عکس العمل تلاش او برای جلوگيری از پايمال شدن خون ستار بهشتی بوده است.

ما امضا کنندگان زير ضمن تقبيح تبعيد ناعادلانه و بدون توجيه ابوالفضل عابدينی، خواستار بازگشت هر چه سريع‌تر وی هستيم و از دستگاه قضايی قويا می‌خواهيم به رويه‌های جاری نسبت به زندانيان سياسی که به طور وسيع آميخته با احکام سنگين و تبعيدهای بی‌حساب است خاتمه دهد.

اسامی امضا کنندگان:

۱- محمد ابراهيمی

۲- حسن اسدی زيدآبادی

۳- امير اسلامی

۴- رضا انتصاری

۵- ابراهيم بابايی

۶- مصطفی بادکوبه ای

۷- عماد بهاور

۸- اميد بهروزی

۹- قربان بهزاديان نژاد

۱۰- سيدعليرضا بهشتی شيرازی

۱۱- کاميار پارسا

۱۲- مسعود پدرام

۱۳ مهدی تاجيک

۱۴- نادر جانی

۱۵- امين چالاکی

۱۶- سياوش حاتم

۱۷- علی خدابخش

۱۸- مهدی خدايی

۱۹- مصطفی دانشجو

۲۰- محمد داوری

۲۱- امير خسرو دليرثانی

۲۲- عليرضا رجايی

۲۳- محمد رضايی

۲۴- عيلرضا روشن

۲۵- سيد حسين رونقی ملکی

۲۶- مصطفی ريسمان باف

۲۷- حسين زرينی

۲۸- عبدالفتاح سلطانی

۲۹- مصطفی عبدی

۳۰- فيض الله عرب سرخی

۳۱- بهزاد عرب گل

۳۲- سيامک قادری

۳۳- افشين کرم پور

۳۴- حميد کرواسی

۳۵- جعفر گنجی

۳۶- حميدرضا مرادی

۳۷- سعيد مدنی

۳۸- عبدالله مومنی

۳۹- محسن ميردامادی

۴۰- نصور نقی پور

۴۱- محمد امين هادوی

۴۲- سيد احمد هاشمی

۴۳- فرشيد يدالهی

۴۴- محمد حسن يوسف پور


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016