شنبه 26 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرپرست وزارتخانه های علوم و ورزش در ایران تعیین شدند

بی بی سی ـ رئیس جمهور ایران، جعفر توفیقی و رضا صالحی امیری را در احکام جداگانه ای به ترتیب به سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و وزارت ورزش و جوانان منصوب کرده است.

مجلس ایران دو روز پیش (۲۴ مرداد) و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آقای روحانی، به جعفر میلی منفرد، وزیر پیشنهاد علوم و مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش، رای اعتماد نداده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم از سوی نمایندگان مجلس رای اعتماد نگرفت اما رئیس جمهور ایران هنوز سرپرست این وزارتخانه را منصوب نکرده است.

مطابق قانون اساسی ایران، در صورتی که وزیر پیشنهادی موفق به گرفتن رای اعتماد مجلس نشود، رئیس جمهور می‌تواند برای وزارتخانه هایی که وزیر ندارد، به مدت سه ماه سرپرست تعیین و پیش از پایان این مهلت، وزیر پیشنهادی جدیدی به مجلس معرفی کند.

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، روز پنجشنبه پس از جلسه رای اعتماد، در گفت و گو با خبرنگاران گفته بود که رئیس جمهور اختیار دارد هر فردی را می خواهد به عنوان سرپرست معرفی کند اما پیشنهاد این است فردی را سرپرست قرار دهد که در آینده به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی می کند.

جعفر توفیقی که سرپرست وزرات علوم شده، در سال های ۱۳۸۲ تا ۸۴ در دولت محمد خاتمی، وزیر علوم بود.

رضا صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان هم در زمان ریاست آقای روحانی بر مرکز تحقیقات استراتژیک، معاون پژوهش های فرهنگی و اجتماعی بود.

آقای صالحی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، معاون ستاد آقای روحانی بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016