یکشنبه 27 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ظريف در گفتگوی تلفنی با اشتون: ايران آماده مذاکرات هدفمند در چارچوب زمانی معين است

• بررسی اوضاع منطقه از جمله اوضاع خطير مصر و راههای برون رفت از اين بحران و جلوگيری از کشتار و خونريزی از ديگر محورهای گفتگوی اين دو مقام بود و ظريف ضمن ابراز نگرانی از اوضاع خطير مصر مخاطرات گسترش افراط گرايی در منطقه و جهان را ياد آور شد.

ايلنا ـ وزير امور خارجه کشورمان خطاب به اشتون وجود اراده سياسی جدی در به رسميت شناختن حقوق حقه هسته ای جمهوری اسلامی ايران، تامل و فکر نو در مورد مسئله هسته ای ايران را شيوه ای مناسب برای حل و فصل اين مسئله توصيف کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، کاترين اشتون نماينده عالی اتحاديه اروپايی در سياست خارجی و امور امنيتی در تماسی تلفنی با وزير امور خارجه کشورمان ضمن تبريک به مناسبت انتصاب دکتر ظريف به سمت وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران پيرامون برنامه هسته ای و تحولات منطقه بويژه اوضاع خطير مصر و خطر افراط گرايی گفتگو و تبادل نظر کرد.

در اين تماس تلفنی که شنبه شب صورت گرفت، ظريف در خصوص برنامه هسته ای صلح آميز کشورمان ضرورت وجود اراده سياسی و عزم جدی برای حل وفصل اين مسئله را مورد تاکيد قرار داد.

ظريف خطاب به اشتون وجود اراده سياسی جدی در به رسميت شناختن حقوق حقه هسته ای جمهوری اسلامی ايران، تامل و فکر نو در مورد مسئله هسته ای ايران را شيوه ای مناسب برای حل و فصل اين مسئله توصيف کرد.

وی آمادگی جمهوری اسلامی ايران را برای مذاکرات هدفمند در يک چارچوب زمانی معين خاطر نشان ساخت.

خانم اشتون نيز در اين گفتگوی تلفنی ابراز اميدواری کرد هرچه سريعتر مذاکرات جمهوری اسلامی ايران و کشورهای ۱+۵ مجددا از سر گرفته شود.

وی همچنين ابراز اميدواری کرد؛ در آينده نزديک در حاشيه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با ظريف ملاقات و پيرامون موضوعات مورد علاقه طرفين گفتگو کرد.

بررسی اوضاع منطقه از جمله اوضاع خطير مصر و راههای برون رفت از اين بحران و جلوگيری از کشتار و خونريزی از ديگر محورهای گفتگوی اين دو مقام بود و ظريف ضمن ابراز نگرانی از اوضاع خطير مصر مخاطرات گسترش افراط گرايی در منطقه و جهان را ياد آور شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016