یکشنبه 27 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتحادیه اروپا به مصر در مورد بازبینی روابط خود با قاهره هشدار داد

راديو فردا ـ رهبران اتحادیه اروپا به ارتش و دولت موقت مصر هشدار داده‌اند که در صورت پایان نیافتن خشونت‌های این کشور، روابط این اتحادیه با قاهره «مورد بازبینی» قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هرمان ون رامپوی، رییس شورای اتحادیه اروپا و خوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا روز یکشنبه، ۲۷ مردادماه در بیانیه‌ای به مصر هشدار دادند که تشدید خشونت‌ها در این کشور می‌تواند «عواقب غیرقابل پیش‌بینی‌ای» برای مصر و منطقه به همراه داشته باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبران اتحادیه اروپا خواهان بازگشت ارتش و دولت موقت مصر به آرامش شده و تاکید کردند که در این راستا، اتحادیه اروپا در چند روز آینده روابطش با مصر را با «با فوریت بازبینی می‌کند» و متناسب با هدف برقراری آرامش در مصر، تصمیم‌گیری می‌کند.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که خشونت‌ها در مصر ادامه دارد. روز شنبه، نیروهای امنیتی و ارتش مصر مسجد «فتح» در میدان رامسس قاهره را که محل تجمع صدها تن از هواداران مرسی بود، تخلیه و به گفته مقام‌های مصری «۳۸۵ نفر» را بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه آمار رسمی از کشته شدن «دستکم ۷۵۰ نفر» در مصر، از روز چهارشنبه تا کنون حکایت دارد.

علیرغم اقدامات نیروهای امنیتی، هوادارن محمد مرسی گفته‌اند که روز یکشنبه، ۲۷ مردادماه، بار دیگر به اعتراض‌ها و راهپیمایی‌های خود ادامه می‌دهند.

رهبران اتحادیه اروپا در بیانیه خود آورده‌اند: «دموکراسی‌خواهی و تمایل مردم مصر به توجه به آزادی‌های اساسی را نه می‌تواند نادیده گرفت و نه می‌توان با خون پاک کرد... اتحادیه اروپا در تلاش‌هایش برای پایان دادن به خشونت‌ها، از سر گیری گفت‌و‌گوی سیاسی و بازگشت به روند دموکراتیک مصمم است.»

در کنار این بیانیه، قرار بر این است که روز یکشنبه دیپلمات‌های ارشد کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل در خصوص وضعیت مصر نشست اضطراری برگزار کنند. انتظار می‌رود پس از این نشست، در روزهای آینده نشستی با حضور وزرای خارجه این کشورها برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر کشور مصر گفته است که از زمان آغاز ناآرامی‌های اخیر، بیش از هزار تن از اعضای اخوان‌المسلمین بازداشت شده‌اند. خبرگزاری فرانسه همچنین افزوده است که از اوایل تیرماه تا کنون، بیش از هزار جسد را که قربانی خشونت‌ها شده‌اند، شمارش کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016