یکشنبه 27 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ماجرای شبنامه عليه نجفی چه بود؟

ايسنا ـ نماينده اصولگرای مجلس با اشاره به مخالفت لاريجانی و ابوترابی‌فرد درمورد توزيع نامه ۵ صفحه‌ای وی در صحن علنی مجلس، تصريح کرد: ابن نامه با مجوز باهنر در ميان نمايندگان پخش شد.

به گزارش ايسنا،‌ احمد اميرآبادی فراهانی در گفت‌و‌گو با خانه ملت درباره انتشار نامه‌هايی عليه نجفی که به وی منسوب است، گفت: پس از پايان صحبت‌های دفاعيه نجفی در مجلس، من بلافاصله تذکر ۷۹ را ثبت کردم زيرا براساس آيين‌نامه داخلی، اگر نسبت ناروايی به نماينده‌ای در صحن علنی مجلس داده شود، آن فرد ۵ دقيقه وقت دفاع از خود دارد، ولی پس از آنکه خدمت دکتر لاريجانی رسيدم و اين نکته را بيان کردم، ايشان گفتند امروز وقت نداريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: روز بعد من نزد آقای ابوترابی‌فرد رفتم و انتقاد کردم که نه دکتر لاريجانی و نه شما وقت برای ارائه تذکر نمی‌دهيد؛ در صورتی‌ که نمايندگان بايد از خودشان دفاع کنند زيرا نسبت ناروايی به من داده شده و اينگونه عنوان شد که گويی من در مخالفت خود دروغ گفتم؛ درحالی‌که من برای تمامی سخنان خود سند دارم و با صداقت صحبت کردم.

وی بيان کرد: آقای ابوترابی گفتند در صورتی که وقت شود، به من به شما زمانی برای طرح تذکر خواهند داد ولی آن روز هم نوبتی ندادند؛ من فردای آن روز مجددا با آقای لاريجانی صحبت کردم و مطالب خود را گفتم ولی ايشان گفت وقت نداريم و اگر بخواهيم به تذکرات ماده ۷۹ بپردازيم، تعداد زيادی ثبت نام کردند که وقت مجلس گرفته می‌شود و مذاکرات رای اعتماد پيش نمی‌رود.

اميرآبادی ادامه داد:‌ من چاره‌ای جز دفاع مکتوب از خود نديدم؛ لذا نامه‌ای با ۴ پيوست آماده کردم.

به گفته اميرآبادی، اين پيوست‌ها در مورد نامه خاتمی در خصوص سرکشی نجفی و ابتکار به خانواده‌های آسيب‌ديدگان، نامه چمران مبنی‌بر نبود مصوبه‌ای در شورا برای ماموريت سرکشی به خانواده‌های آسيب‌ديدگان، مذاکرات شورا برای تغيير نام ميدان حق‌شناس و مصوبه شورای شهر تهران بود.

عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس تصريح کرد: من در اين مورد نزد آقای دهقان در هیأت رئيسه رفتم، نامه خود را به او نشان دادم که گفت مسئول اين کار شاهين محمدصادقی است. صادقی نيز دستور توزيع آن را به اجازه دکتر لاريجانی منوط کرد که البته رييس مجلس اجازه نداد و من گفتم اگر اجازه توزيع نمی‌دهيد، لااقل فرصتی برای تذکر ۷۹ بدهيد که ايشان گفت زمانی برای اين کار نداريم.

وی ادامه داد: اينها در شرايطی است که ۲ نامه روی ميز من بود؛ يکی نامه پورمحمدی با امضای سبحانی‌نيا و ديگری نامه فولادگر و مقتدايی در مورد تکذيب صحبت‌های وزير ورزش با امضای يکی از اعضای هیأت رئيسه؛ بعدا هم يک نامه به امضای آقا تهرانی و آشتيانی از سوی کوچک‌زاده پخش می‌شد که البته بدون امضای هیأت رئيسه بود.

اميرآبادی با اشاره به اينکه انواع و اقسام نامه‌ها در صحن علنی در ميان نمايندگان توزيع می‌شد، گفت: من بر اساس حرف‌شنوی از دکتر لاريجانی، نامه را توزيع نکردم ولی چون ۲۰۰ نسخه از اين نامه ۵ صفحه‌ای آماده شده بود و روی ميز من قرار داشت، توجه نمايندگان را جلب کرد و برخی نمايندگان اين نامه را برداشتند و تعدادی نيز چندين نسخه برداشتند و به سايرين نيز دادند ولی خود من اين کار را نکردم.

اين نماينده اصول‌گرای مجلس افزود: حتی آقای نجابت معترض بود که چرا سبحانی‌نيا برای نامه پورمحمدی اجازه توزيع می‌دهد ولی چنين مجوزی برای بقيه نامه‌ها نمی‌دهد که من گفتم ما بايد آيين‌نامه را رعايت کنيم.

وی بيان کرد: بعضی نمايندگان ۱۰ تا ۱۵ نسخه از اين نامه را برداشتند و به ديگران می‌دادند ولی من در صندلی نشسته بودم و خودم اين کار را نکردم؛ البته بعد از آنکه نامه من بين نمايندگان دست به دست چرخيد،‌ سيد شريف حسينی از هیأت رئيسه نزد من آمد و اعتراض کرد ولی من گفتم که حتی يک نماينده نمی‌توانيد پيدا کنيد که من اين نامه را برای او برده باشم.

وی افزود: من نزد آقای باهنر که رياست جلسه را برعهده گرفته بود، رفتم و موضوع را با وی در ميان گذاشتم زيرا معتقد بودم صحيح نيست که نمايندگان اين نامه را از روی ميز من برمی‌دارند و خواستم نامه رسما توزيع شود که او نيز توزيع نامه من را بدون اشکال دانست و روی آن نوشت:" بسمه تعالی، توزيع گردد" و سپس کارکنان مجلس آنرا توزيع کردند.

اميرآبادی با اشاره به توضيح لاريجانی مبنی‌بر اينکه به دليل فشرده بودن کار مجلس به بسياری از نمايندگان فرصت اخطار و تذکر داده نشد، گفت: من هم به همين دليل کوتاه آمدم ولی آن نمايندگان دلايلی برای پاسخگويی نداشتند، من حق خود می‌دانستم که به نمايندگان توضيح دهم حرف‌های من براساس سند و مدرک بوده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس شورای اسلامی در مورد نامه‌ای که به امضای وی در صحن علنی توزيع شد، در گفت‌وگو با فارس گفته است: بنده به خاطر ندارم که محتوای آن نامه چه بود ولی ما يک آئين‌نامه در مجلس داريم که بر اساس آن عمل می‌کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016