دوشنبه 28 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کسری اعتبار ۶۰۰۰ ميلياردی وزارت بهداشت

معاون توسعه مديريت و منابع وزارت بهداشت از کسری اعتبار حدود شش هزار ميليارد تومانی اين وزارتخانه در سال جاری خبر داد.

دکتر سيدعباس حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس سلامت خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: امسال وزارت بهداشت با کسری اعتباری حدود شش هزار ميليارد تومان روبروست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: ما در وزارت بهداشت حدود ۳هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان کسری‌ها و مطالبات پرسنلی داريم. تا سقف ۵ هزار و ۸۰۰ ميليارد تومان نيز کسری‌های امسال از قبال اجرای برنامه‌های سلامت است.

حسنی با اشاره به رشد حدود ۱۰ درصدی در مجموع بودجه وزارت بهداشت در حوزه‌های جاری ادامه داد: پيش بينی‌های لازم در بودجه وزارتخانه به عمل آمده است؛ هم برای تامين مابه التفاوت نرخ ارز دارو و هم برای اجرای برنامه‌های سلامت. در مجموع اعتبارات خوبی پيش بينی شده که اميدواريم محقق شود.

به گفته وی تاکنون حدود ۱۵ تا ۳۰ درصد بودجه‌های مربوطه به برنامه‌های مختلف تخصيص داده شده است.

حسنی اختصاص ۱۰ درصد از محل هدفمندی يارانه‌ها به حوزه سلامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: البته اختصاص اين بخش از اعتبارات به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی يارانه‌ها منوط شده است. همچنين بايد گفت که ۱۸۰۰ ميليارد تومان بابت مابه‌التفاوت نرخ ارز دارو و حدود هزار ميليارد تومان نيز برای اجرای برنامه پزشک خانواده در نظر گرفته شده است. امسال برای نخستين بار ۱۴۰۰ ميليارد تومان نيز بابت مسايل مرتبط با سلامت جمعيت در بودجه پيش بينی شده است. در صورتی که مجموع اين اعتبارات نيز محقق شود، با اضافه کردن آن به بودجه کل، مجموع رشد بودجه وزارت بهداشت در سال جاری به بيش از ۳۰ درصد خواهد رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016