چهارشنبه 30 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دادگاه مصری حکم آزادی حسنی مبارک را صادر کرد

• بنا بر حکم دادگاهی در مصر، بازداشت دیکتاتور پیشین این کشور باید در اسرع وقت پایان یابد. وکیل مبارک پیش از این از احتمال آزادی موکلش خبر داده بود. این حکم به افزودن هیزم به آتش ناآرامی‌های کنونی در مصر تعبیر شده است.

دويچه وله ـ دادگاهی که قرار بود روز چهارشنبه (۲۱ اوت/ ۳۰ مرداد) در قاهره آزادی حسنی مبارک، دیکتاتور سرنگون‌شده مصر را بررسی کند، به آزادی وی حکم داد. این خبر را خبرگزاری فرانسه به نقل از محافل حقوقی محلی منتشر کرده است. بر پایه این گزارش، حکم یادشده باید در اسرع وقت اجرا شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چون پیش از این در موارد مشابهی دادستانی دادخواست‌های تازه‌ای علیه حسنی مبارک ارائه کرده و مانع آزادی او شده بود، این بار هم مشخص نبود که سرنوشت مبارک ۸۵ ساله چگونه رقم خواهد خورد.

دادگاه‌های مصری پیش از این در سه اتهام دیگر به پایان بازداشت موقت حسنی مبارک حکم داده بودند. او به مشارکت در قتل تظاهرکنندگان مخالف و همچنین سوءاستفاده مالی متهم است. علیه حسنی مبارک، حبیب العدلی، وزیر کشور کابینه او، و شش مقام ارشد پلیس مصر اقامه دعوا شده است.

مبارک حدود یک سال پیش در دادگاه به حبس ابد محکوم شد. دادگاه تجدید نظر اما در ماه ژانویه ۲۰۱۳ حکم یادشده را به دلیل نارسایی در روند رسیدگی رد کرد. در ادامه روند دادرسی تازه‌ای علیه او به جریان افتاد.

محاکمه حسنی مبارک از ابتدا جامعه مصر را به دو بخش هواداران او و مخالفانش تقسیم کرد. مصر همچنین در روزهای اخیر شاهد درگیری‌های خونینی میان ارتش و نیروهای امنیتی در یک سو و اخوان‌المسلمین و هواداران محمد مرسی در سوی دیگر بوده است. ناظران پیش‌بینی می‌کنند حکم روز چهارشنبه دادگاه به اختلافات موجود در مصر دامن بزند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016