چهارشنبه 6 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش وضعیت حسین رونقی ملکی و ۳۲ روز سرگردانی پدر او در تهران

خبرگزاری هرانا - در آستانه بیستمین روز اعتصاب غذای حسین رونقی شرایط جسمانی وی به مرحله بحرانی رسیده است و و نیاز فوری به درمان دارد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عدم توجه به این وضعیت و سکوت مراجع قانونی و قضایی در حالی است که وی در تاریخ ۲/۶/۹۲ به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد تهران اعزام شده و آزمایشات لازم از او گرفته شده است.

به فاصله یک روز از این اقدامات مدارک آزمایشات وی به بیمارستان امام خمینی تهران ارائه شده و برگه بستری نیز برای‌‌ همان روز صادر شده است. در تاریخ ۳/۶/۹۲ هم مدارک پزشکی مورد اشاره به زندان اوین و دفتر پیگیری ویژه دادستانی تحویل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همزمان با این اقدامات پدر وی نیز در روز ۴/۶/۹۲ نامه‌ای را به معاون دادستان تحویل و وضعیت وخیم وی و نیاز فوری او به درمان را گزارش داده است. ایشان ضمن تشریح وضعیت بحرانی فرزند خود تاکید کرده که اگر به وضعیت حسین رسیدگی نشود امکان فوت وی در زندان وجود دارد. در پی تمام این اقدامات و با وجود بحرانی بودن شرایط، از طرف مراجع و مسئولین ذیربط جوابی به این خانواده داده نمی‌شود.

در ‌‌نهایت و پس از انجام این اقدامات و عدم توجه مقامات ذیربط سید احمد رونقی ملکی پدر حسین خطاب به مسئولین اعلام می‌کند که «حسین دانشجوی این سرزمین بوده و قصد داشته در ایران تحصیل کرده و به کشور خدمت نماید. اما او را در زندان انداخته و ۱۳ماه و ۱۳ روز انفرادی بوده که کلیه‌هایش در نتیجه عدم رسیدگی دچار مشکل شدید شد. بعد برای وی پرونده سازی کردند و اکنون هم قصد دارند او را حتی از بین ببرند.»

او همچنین اضافه می‌کند «مسئولان در گذشته مدعی بودند که از بیماری حسین اطلاع نداشتند اما این مساله حقیقت ندارد زیرا وی در سن ۲۴ سالگی در تاریخ ۸/۱۲/۸۹ به بیمارستان تخصصی بقیة‌الله اعظم (عج) اعزام شده و با شماره پرونده ۵۷۶۶۳۷-۲ تحت درمان قرار گرفته است.

علاوه بر آن مدارک بیماری وی در پزشکی قانونی خیابان شهید بهشتی، پزشکی قانونی ونک، پزشکی قانونی فلکه صادقیه یا‌‌ همان پزشک قانونی غرب تهران و بهداری زندان اوین موجود است.»

گزارش‌ها حاکی از این است که رئیس پزشک قانونی غرب هم برخورد تندی با پدر حسین انجام داده اما شواهد موجود نشان می‌دهد که حتی پزشکان پزشک قانونی غرب که مساله را بررسی کرده‌اند دقیقا در جریان هستند که ۹۰% کلیه چپ حسین از کار افتاده و اکنون کلیه راست او کار دو کلیه را انجام می‌دهد و در حال عفونت کردن است. علاوه بر آن حسین ناراحتی گوارشی و سوزش ادرار و تکرر ادرار هم دارد. به این لحاظ شرایط وی با توجه به اعتصاب غذا بسیار خطرناک بوده و جانش در خطر است.

در خاتمه پدر حسین تاکید می‌کند که «۳۲ روز است در تهران سرگردان است و به هیچ جائی نرسیده گوئی جان انسان‌ها برای مسئولین اهمیتی ندارد. او می‌پرسد چه کسی باید برای مسائل قانونی جوابگو باشد؟ آیا ما حق زندگی در این کشور را نداریم؟» در‌‌نهایت وی خطاب به مسئولین چنین می‌گوید:
«
«رئیس جمهور محترم آقای حسن روحانی، ریاست محترم قوه قضائیه، دادستان محترم تهران، معاونت محترم دادستانی، مسئولین محترم زندان اوین، فرمانده محترم سپاه پاسداران، کار‌شناس محترم پرونده حسین رونقی ملکی و سایر مسئولان:
آن کسی که فریادرس است
برس فریاد کسی
خدا می‌رسد فریاد تو
در روز قیامت فریاد رس
من این مطلب را اولاً برای نجات جان فرزندم و در ثانی برای این مطرح کردم که در فردای قیامت هیچ گونه مسئولیتی در برابر جان یک انسان نداشته باشم.»

والسلام علیکم و رحمة الله
با تقدیم احترامات
سیداحمد رونقی ملکی
پدر دانشجو سیدحسین رونقی ملکی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016