دوشنبه 4 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسین رونقی ملکی‌ در وضعیت خطرناک جسمی‌ است

با گذشت ۱۸ روز از اعتصاب غذای حسین رونقی ملکی‌ و یک هفته از اعتصاب غذای مادرش زلیخا موسوی، این زندانی سیاسی در وضعیت بسیار خطرناک و نگران کننده جسمی‌ قرار گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، حسین رونقی ملکی‌ که از خونریزی کلیه و معده رنج می‌‌برد، روز گذشته در پی‌ وخامت حال به بیمارستان هاشمی‌نژاد منتقل شد که غیر از عوارض خونریزی داخلی‌ و اعتصاب غذا، بالا بودن ضربان قلب و پایین بودن فشار خون، خطرناک عنوان شده و نگرانی‌‌ها را در مورد خطر بروز حمله قلبی افزایش داده است.

وضعیت جسمی‌ زلیخا موسوی مادر حسین رونقی ملکی‌، که در هفتمین روز اعتصاب غذاست به دلیل ابتلا به بیماری قلبی و فشار خون بالا نگران کننده عنوان شده است.

این زندانی سیاسی از روز جمعه ۱۸ مرداد در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی‌ و وضعیت وخیم دست به اعتصاب غذا زده است که با وجود موافقت دادستانی همچنان تا کنون از صدور مرخصی درمانی برای او جلوگیری شده است.

حسین رونقی ملکی‌، وبلاگ‌نویس و زندانی سیاسی، که پس از بازداشت مدت ۱۳ ماه را در سلول‌های انفرادی و تحت فشار شدید جسمی‌ و روحی‌ بسر برده است، از بیماری‌های مختلفی‌ از جمله مشکلات حاد کلیه، پروستات و خونریزی معده رنج می‌‌برد و پیش از این پس از انجام عمل جراحی کلیه مدتی‌ را در کما بوده است.

حسین رونقی ملکی‌، فعال حقوق بشر، وبلاگ نویس، زندانی سیاسی و از مسئولین کمیته مبارزه با سانسور نخستین بار به همراه برادرش حسن در تاریخ ۲۲ آذرماه ۸۸ در منزل پدری ‌اش در شهر ملکان آذربایجان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. فشارهای شدیدی که در زندان بر این فعال حقوق بشر وارد آمده بود موجب شد که وی در تاریخ سوم خرداد ۸۸ دست به اعتصاب غذا بزند که عدم پاسخگویی مسئولین به خانواده ‌اش موجب شد تا مادر وی نیز به همراه او به مدت دو هفته دست به اعتصاب غذا بزند. این وبلاگ نویس در مرداد ۸۹ نیز به دلیل بالاگرفتن فشار‌ها بر وی جهت اخذ اعتراف تلویزیونی مجددا ۱۰ روز را در اعتصاب غذا گذراند.

پس از گذشت حدود ۱۰ ماه از حبس آقای رونقی در بند ۲-الف سپاه در زندان اوین، سرانجام از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر‌عباسی به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد که در‌‌‌ همان زمان با وجود شکسته بودن دستش از امضای حکم خودداری کرده و مورد ضرب و شتم رئیس دفتر و ماموران همراه قرار گرفت. حکم صادره برای وی در تاریخ ۱۰ آذر ۸۹ به اتهام «عضویت در ایران پروکسی»، «توهین به رهبری» و «توهین به ریاست جمهوری» به تأیید رسید و وی جهت اجرای حکم به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016