پنجشنبه 7 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدرضا عارف: مساله حصر با تدبير مقام‌های مسئول و ابتکار عمل رييس‌جمهوری حل شود

روزنامه بهار ـ عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به فضاسازی رسانه‌ای جريان رقيب اصلاحات برای اختلاف‌افکنی ميان شخصيت‌های اصلاح‌طلب هشدار داد مجموعه اصلاح‌طلبان بايد هوشيار باشند و در دام اين‌گونه فضاسازی‌ها قرار نگيرند.

محمدرضا عارف در ديدار اعضای جبهه اصلاحات، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدای دولت و آرزوی توفيق برای دولت يازدهم، با بيان اين‌که نتيجه‌ای که با تلاش مجموعه اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست‌جمهوری حاصل شد پيروزی تفکر اصلاحات را به نمايش گذاشت، گفت: اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست‌جمهوری با وجود بی‌مهری‌هايی که طی ساليان اخير به آن‌ها شده است در صحنه انتخابات مشارکت فعالی داشتند و نشان دادند راه اصلاح‌طلبی با تحريم و عدم مشارکت جداست و تفکر اصلاح‌طلبی ماندگار است و حذف‌شدنی نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او ادامه داد: در انتخابات مجلس نهم با وجود نظر بعضی از اصلاح‌طلبان معتقد به مشارکت در انتخابات بودم هرچند به‌دليل کج‌سليقه‌ای عده‌ای موانع زيادی بر سر نامزدی بعضی از دوستان گذاشته شد ولی نبايد عقب‌نشينی و عرصه را به رقيب واگذار می‌کرديم.

عارف با اشاره به انتخابات آينده مجلس شورای اسلامی، تاکيد کرد: ما اصلاح‌طلبان خود را جزو بخش اصلی نظام می‌دانيم و نمی‌توانيم با انتخابات قهر کنيم بلکه بايد در همه صحنه‌های سياسی کشور حضوری فعال داشته باشيم. از اين رو بايد به فکر انتخابات مجلس آينده باشيم.

رييس بنياد اميد ايرانيان با بيان اين‌که نبايد به دنبال تشکلی واحد بود و بهتر است به تکثر در قالب همگرايی اعتقاد داشته باشيم، خاطرنشان کرد: بايد در فضای همگرايی و با هدفی مشخص و مشترک پيش برويم. پاسداری از تفکر اصلاح‌طلبی بسيار مهم است. برچسب زدن به بعضی اصلاح‌طلبان و بدلی و غيرواقعی دانستن آن‌ها با منش اصلاح‌طلبی همخوانی ندارد.

او در بخش ديگری از سخنانش به اظهارت بعضی از افراد حاضر در جلسه که نسبت به ترکيب کابينه روحانی اظهاراتی را مطرح کردند، گفت: دولت آقای روحانی به‌تازگی آغاز به کار کرده است و بايد از قضاوت‌های عجولانه پرهيز کرد. بايد به دولت فرصت داد و مطرح کردن بعضی گلايه‌ها در سطح رسانه‌ها نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه ممکن است حل بعضی معضلات را با دشواری‌هايی روبه‌رو کند. ضروری است حمايت جدی و عملی از دولت آقای روحانی به‌عمل آيد.

عارف با اشاره به جريانی که به دنبال اختلاف‌افکنی ميان شخصيت‌های اصلاح‌طلب است، گفت: جريان رقيب اصلاحات با فضاسازی رسانه‌ای به دنبال اختلاف‌افکنی ميان شخصيت‌های اصلاح‌طلب است. مجموعه اصلاح‌طلبان بايد هوشيار باشند و در دام اين‌گونه فضاسازی‌ها قرار نگيرند. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در واکنش به دغدغه بعضی از حاضران در جلسه نسبت به وضعيت بعضی زندانيان سياسی و مساله حصر آقايان موسوی و کروبی با آرزوی سلامتی برای آن‌ها اظهار اميدواری کرد مشکلات اين‌چنينی با تدبير مقامات مسئول و ابتکار عمل رييس‌جمهوری محترم از طريق پی‌گيری از مراجع ذی‌ربط حل شود. گفتنی است در اين ديدار اعضای جبهه اصلاحات ضمن تقدير از دورانديشی عارف در انتخابات رياست‌جمهوری، برای کمک به تشکيل حزبی فراگير اعلام آمادگی کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016