چهارشنبه 23 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تشريح آخرين وضعيت سلامت مهدی کروبی در نامه خانواده اش خطاب به مردم ايران

سحام نيوز: خانواده مهدی کروبی با انتشار پيامی، ضمن ابراز اميدواری در خصوص موافقت مقامات امنيتی با انتقال دوباره آقای کروبی به بيمارستان جهت پيگيری مراحل درمانی ايشان؛ از کادر پزشکی بيمارستان قلب تهران در دوره بستری بودن مهدی کروبی در آن بيمارستان، تشکر نموده است.
به گزارش سحام، مهدی کروبی، هفتم مرداد ماه جهت انجام امور درمانی و انجام برخی آزمايشات در بيمارستان قلب تهران بستری شده بود.

ايشان پس از دو روز بستری بودن و انجام عمل آنژيوگرافی، مجددا به ساختمان امن وزارت اطلاعات منتقل شدند.

خانواده مهدی کروبی در نامه امروز خود، به تاکيد پزشکان معالج ايشان برای پيگيری و ادامه امور درمانی اين رهبر زندانی اشاره کرده و ابراز اميدواری نموده اند که اين امر هرچه زودتر محقق گردد.

پيشتر، مقامات امنيتی در پی افزايش نگرانی ها پيرامون وضعيت سلامت آقای کروبی، ايشان را طی يک هفته سه بار به بيمارستان منتقل کرده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در آن تاريخ، محمدحسين کروبی درباره دلايل انتقال پدرش به بيمارستان گفته بود: “مدتی بود که کتف و دست پدر درد می کرد و به لحاظ جسمی، حالشان خوب نبود. به همين دليل هفته پيش ايشان را سه بار به بيمارستان برای انجام ام آر آی برده و مشخص می شود که پدرم علاوه بر گرفتگی رگ قلب و نياز به انجام آنژيوگرافی؛ از غلظت و چربی بالای خون نيز رنج می برد. علاوه بر اين به خاطر شرايط اين دوسال، پزشکان تشخيص دادند که ايشان به آرتروز گردن هم مبتلا شدند.”

طی يک سال اخير و با شدت گرفتن نگرانی ها پيرامون وضعيت سلامت آقای کروبی، خانواده ايشان بارها از مقامات امنيتی خواسته بودند تا پرونده پزشکی ايشان را در اختيار خانواده قرار دهند؛ که اين امر سرانجام دو هفته پيش تحقق يافت.

از ديگر خواسته های خانواده کروبی، انتقال مهدی کروبی به منزل مسکونی خودش در منطقه جماران بوده است که همچنان اين امر با مخالفت مسئولان امنيتی روبروست.

آقای کروبی به دليل حبس دوساله در ساختمان امن وزارت اطلاعات و تحت نظر ماموران، و عدم بهره بردن از هوای آزاد و نور مستقيم آفتاب، دچار مشکلات عديده ای از جمله مشکلات تنفسی و… شده است.
خانواده مهدی کروبی همچون گذشته روحيه اين زندانی سياسی را بسيار قوی و خوب توصيف کرده است.
اکنون بيش از ۹۰۰ روز از حبس آقايان کروبی و موسوی و نيز خانم رهنورد سپری گرديده.

نگرانی ها پيرامون وضعيت سلامت آقای ميرحسين موسوی نيز طی هفته های اخير شدت يافته است.
ايشان نيز برای مدتی در بيمارستان بستری شده بودند، ليکن پس از طی مراحل اوليه درمان، مجددا به حبس خانگی منتقل شدند.

به گزارش سحام، متن کامل پيام خانواده مهدی کروبی به شرح زير است:

به نام خدا

در راستای پاسخگويی به نگرانی های دوستان و عزيزان گرامی و نيز در جهت آگاهی ملت ايران از شرايط جسمی آقای کروبی؛ سرانجام برای اولين بار پس از آغاز حبس، مقامات امنيتی جهت پيگيری وضعيت سلامت و درمان ايشان، پرونده پزشکی آقای کروبی را در اختيار خانواده قرار داده و ايشان برای انجام عمل آنژيوگرافی و انجام برخی آزمايشات، در بيمارستان قلب تهران بستری شدند. لذا از اين روی ضمن ابراز تشکر از مديران و پرسنل خدوم بيمارستان قلب تهران، مراتب سپاس خود را از جناب آقای دکتر سالاری فر و نيز کادر فداکار پرستاری اعلام می داريم.

لازم به توضيح است که بنا به توصيه اکيد کادر پزشکی، آقای کروبی بايد برای تکميل دوره درمان خود دوباره در بيمارستان بستری و امور مربوط به درمان ايشان مجددا پيگيری گردد. به همين جهت اميدوارم همچون مرتبه قبل، مقامات امنيتی شرايط را برای تداوم پيگيری امور درمانی آقای کروبی فراهم آورند.

در پايان ضمن ذکر اين نکته که روحيه آقای کروبی همچون گذشته بسيار قوی و مطلوب بوده؛ کمال سپاسگذاری خود را از همه عزيزانی که نگران وضعيت ايشان بودند، عرض می کنيم.

با احترام
خانواده مهدی کروبی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016