شنبه 9 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نرخ لوازم التحرير ۲۰ درصد افزايش يافت

ايلنا ـ طی ۲ سال گذشته دفاتر دولتی در نمايشگاه‌های پاييزه ارايه نشده و دولت يارانه‌ای هم بابت آن پرداخت نکرده اما امسال دولت با قراردادی که با ۲ کارخانه دفترسازی داشته توانسته قيمت‌های متعادلی را برای آن تعيين کند.

رييس اتحاديه لوازم التحرير گفت: نرخ لوازم التحرير نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزايش يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عباس هدايتيان رييس اتحاديه لوازم التحرير، در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با بيان اين که ۱۳۰ غرفه از غرفه‌های نمايشگاه پاييزه به لوازم التحرير اختصاص داده شده، اظهار داشت: غرفه‌های نمايشگاه پاييزه از ۱۳ شهريورماه تحويل غرفه‌داران داده می‌شود و به صورت رسمی هم از ۱۴ تا ۲۳ شهريور ماه غرفه‌داران مشغول به کار می‌شوند.

وی با بيان اينکه در چهار نقطه تهران نمايشگاه پاييزه برگزار خواهد شد ادامه داد: طبق سنوات گذشته در پارک ارم، بوستان ولايت، حکيميه و خاوران نمايشگاه پاييزه که بيشتر مختص به لوازم مخصوص بازگشايی مدارس است، اين نمايشگاه‌ را خواهيم داشت.

هدايتيان گفت: طی ۲ سال گذشته دفاتر دولتی در نمايشگاه‌های پاييزه ارايه نشده و دولت يارانه‌ای هم بابت آن پرداخت نکرده اما امسال دولت با قراردادی که با ۲ کارخانه دفترسازی داشته توانسته قيمت‌های متعادلی را برای آن تعيين کند. به عنوان نمونه دفاتر معمولی از ۵۴۰ تا ۱۵۰۰ تومان به فروش می رسد و دفترهای فانتزی نيز بسته به نوع کاغذ، جلد و کيفيت از ۱۵۰۰ به بالا ارائه می‌شود، همچنين خودکار معمولی نيز از ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان به فروش می رسد.

وی گفت: خوشبختانه امسال واردات لوازم التحرير کاهش داشته اين در حالی است که در سال گذشته ۹۵ درصد از لوازم التحرير ما وارداتی بود اما امسال با فعال شدن ۲۰ درصد از کارخانجات توليد لوازم التحرير که بيشتر به توليد مداد می پردازند ميزان وابستگی ما به توليدات خارج کمترشده است و به حدود ۸۰ درصد رسيده است.

هدايتيان با اشاره به کيفيت برخی از لوازم التحريرهای داخلی تصريح کرد: برخی از توليدات داخلی از مرغوبيت خوبی برخوردارند به عنوان مثال توليد يکی از کارخانجات خمير بازی کودکان پيش دبستانی از کيفيت بالايی برخوردار است تا جايی که اين کارخانه نمونه برتر در صنف ما شناخته شد.

وی با بيان اينکه قيمت برخی از لوازم التحرير نسبت به سال گذشته با تغييراتی همراه بوده است گفت: در برخی از اقلام شاهد رشد ۲۰ درصدی قيمتها هستيم در حالی که برخی ديگر که توليد داخل است تغييری نداشته ايم.

رييس اتحاديه لوازم التحريردر پايان گفت: از زمانی که واردات کالاهای اولويت ۱۰ ممنوع شد، نرخ لوازم التحرير نيز افرايشی شد و در مارک های شناخته شده اين افزايش چشمگيرتر بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016