چهارشنبه 23 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران در جايگاه سوم بالاترين تورم دنيا قرار گرفت

بانک جهانی در گزارشی شاخص تورم ايران در سال ۲۰۱۲ ميلادی را ۲۷.۳ درصد اعلام کرد که پس از بلاروس و سوريه رتبه سوم را دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری فارس: ايران در جايگاه سوم بالاترين تورم دنيا قرار گرفت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بانک جهانی در آخرين اعلام خود از وضعيت تورم و قدرت خريد مردم در فاصله ۴ ساله ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ بالاترين تورم کشورها را اعلام کرد.

بنابراين گزارش، بلاروس با ۵۹.۲ درصد تورم در سال ۲۰۱۲ بالاترين شاخص تورم را در جهان داشته است.

همچنين جمهوری عربی سوريه با ۳۶.۷ درصد جايگاه دوم و جمهوری اسلامی ايران با ۲۷.۳ درصد جايگاه سوم تورم را دارد.

به گزارش فارس، نمودارهای تورم در اين گزارش بانک مرکزی حکايت از آن دارد که تورم ايران و سوريه شيب صعودی داشته و تورم بلاروس به سمت ثبات حرکت می‌کند.

بنابراين گزارش، اتيوپی با ۲۳.۴ درصد، مالاوی با ۲۱.۳ درصد، ونزوئلا ۲۱.۱ درصد، بروندی با ۱۸ درصد، يمن ۱۷.۳ درصد، تانزانيا با ۱۶ درصد، گينه با ۱۵.۲ درصد، ۱۰ کشور اول با تورم بالا به حساب می‌آيند.

به گزارش فارس، گرجستان با منفی ۰.۹، سوئيس با منفی ۰.۷، ژاپن با صفر درصد تورم در انتهای اين ليست قرار گرفته‌اند.

بنابراين گزارش، کويت با ۲.۹ درصد، عمان ۲.۹ درصد، چين ۲.۷ درصد، ارمنستان ۲.۶ درصد، عربستان سعودی با ۴.۵ درصد، اردن با ۴.۸ درصد، مصر ۷.۱ درصد، ترکيه ۸.۹ درصد، هند ۹.۳ درصد، پاکستان ۹.۷ درصد و افغانستان با ۶.۸ درصد از کشورهای مهم منطقه هستند.

به گزارش فارس، تورم ايران در سال ۲۰۱۱، ۲۰.۶ درصد، در سال ۲۰۱۰، ۱۰.۱ درصد، در سال ۲۰۰۹، ۱۳.۵ درصد و در سال ۲۰۰۸، ۲۵.۵ درصد گزارش شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016