شنبه 9 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات قرارداد اخير گازی بين ايران و عمان

روزنامه قانون ـ براساس تفاهمنامه صادرات گاز ايران به عمان قرار است روزانه يک ميليارد فوت مکعب گاز ايران از طريق دريا به مدت ۲۵ سال به عمان صادر شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


براساس مطالعاتی که در دولت دهم انجام شد قراراست خط لوله صادرات گاز ايران به عمان از طريق دريا احداث شود، در واقع اين اولين خط لوله صادراتی دريايی ايران محسوب می شود و براساس اين تفاهمنامه بايد تيم‌های کارشناسی ايران و عمان هرچه زودتر چگونگی احداث و پيمانکاران را مشخص کنند،انتخاب پيمانکار و هزينه احداث و زمان احداث در جلسه ای که به زودی بين دوطرف برگزار می‌شود معين خواهد شد.

به گزارش فارس، اگرچه هنوز به طور مشخص معلوم نيست گاز کدام ميدان قرار است به عمان صادر می‌شود اما آنچه در اين تفاهمنامه مشخص شده قرار است گاز صادراتی به عمان از طريق يکی از ميادين مشترک ايران تامين می‌شود .

به احتمال زياد اين گاز از ميدان پارس جنوبی تامين خواهد شد. در اين تفاهمنامه تنها به صادرات گاز به عمان اشاره شده و هنوز زمان مشخصی برای ارسال آن در نظر گرفته نشده است، اما دو طرف پايبند هستند تا هرچه زودتر اين گاز به عمان ارسال شود، همچنين قبل از عقد قرارداد رسمی صادرات گاز بايد در مورد قيمت نهايی و نحوه ارسال و زمان ارسال توافقات نهايی صورت پذيرد.

نکته بسيار مهم در اين قرار داد اين است که تفاهمنامه صادرات گاز به عمان بدون هيچ شرکت واسطی با دولت عمان به امضا رسيده است و اگر دولت عمان تشخيص دهد می تواند پيمانکار يا پيمانکارانی را برای احداث خط لوله با توافق طرف مقابل تعيين کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016