یکشنبه 10 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کشته شدن شماری از اعضای مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف

سازمان مجاهدین خلق ایران و مقام‌های دولت عراق از کشته شدن چندین تن از اعضای مجاهدین در اقامتگاه موقت آنان در عراق خبر می‌دهند. اما خبرگزاری‌ها از میزان قربانیان گزارش‌های متفاوتی داده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری‌ها به نقل از سازمان مجاهدین خلق ایران می‌نویسند، نیروهای امنیتی عراق صبح یکشنبه (اول سپتامبر / ۱۰ شهریور) به کمپ اشرف، اقامتگاه موقت اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در شمال شرقی بغداد و نزدیکی مرز ایران، حمله کرده‌اند. این حمله توأم با چند انفجار بوده است.

شاهین قبادی، سخنگوی شورای ملی مقاومت ایران در پاریس، به آسوشیتدپرس گفته است که بر اثر عملیات تهاجمی نیروهای عراقی ۳۴ تن از اعضای مجاهدین در کمپ اشرف کشته شده‌اند.

خبرگزاری آلمان به نقل از شورای ملی مقاومت شمار کشته‌شدگان در این حمله را ۱۹ تن ذکر کرده، اما خبرگزاری فرانسه از ۲۳ کشته خبر داده است. خبرگزاری آلمان همچنین به نقل از مجاهدین خلق می‌نویسد، پنج عضو این سازمان توسط نیروهای امنیتی عراق دستگیر شده و سپس به قتل رسیده‌اند.

مقام‌های عراقی خبر حمله نظامی دولت عراق به کمپ اشرف را تایید نکرده‌اند. علی موسوی، سخنگوی نوری مالکی، نخست وزیر عراق، تایید کرده است که چند تن از ساکنان کمپ اشرف در عراق کشته شده‌اند. اما به گفته موسوی، "نتیجه یک تحقیق اولیه حاکی از آن است که ساکنان کمپ بر اثر درگیری‌ای که بین خود داشته‌اند کشته شده‌اند". او این خبر را که نیروهای عراقی مسئول کشته شدن اعضای مجاهدین هستند تکذیب کرد.

بخشی از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در زمان صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق، در کمپ اشرف، اردوگاهی واقع در شمال بغداد، اقامت داشتند. دولت جدید عراق که خواهان داشتن روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران است، مایل است که مجاهدین خلق خاک عراق را ترک کنند. این است که شماری از اعضای سازمان مجاهدین با پشتیبانی سازمان ملل متحد به کشورهای دیگری که حاضر به پذیرش آنان بودند مهاجرت کردند. بقیه اعضای این سازمان در عراق هم‌اکنون در انتظار خروج خود از این کشور به سر می‌برند. حدود ۱۰۰ تن از آنان هنوز در کمپ اشرف اقامت دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016