یکشنبه 10 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کارگران ذوب آهن کردستان دست به تجمع اعتراضی زدند

سنندج – خبرگزاری مهر: کارگران کارخانه ذوب آهن کردستان برای اعتراض به عدم دريافت حقوق شش ماهه خود از سوی مديران اين کارخانه روبروی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در سنندج تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز يکشنبه جمع زيادی از کارگران کارخانه ذوب آهن قروه برای اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود و اخراج از کار در سنندج تجمع کرده و خواستار بازگشت ۲۵۲ کارگر اين کارخانه به کار خود شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته کارگران کارخانه ذوب آهن کردستان صنعت مادر کشور و يکی از بزرگترين کارخانه های صنعتی کردستان است که به دليل بی مسئوليتی مديران خط توليد آن به مدت يک سال است متوقف شده است و اين در حالی است که فروش کارخانه ادامه داشته و کارگران نيز حقوق و مزايايی دريافت نکرده اند.

يکی از کارگران اين کارخانه که در محل تجمع امروز حضور داشت، به خبرنگار مهر گفت: مديران کارخانه با بهانه ورشکستگی شش ماه است از پرداخت حقوق کارگران امتناع کرده و مدت سه ماه است که کارگران باسابقه را نيز اخراج کرده اند.

زاهد مرادی بيان کرد: مدت يک سال است خط توليد کارخانه خوابيده و فروش از کارخانه تا دو روز پيش ادامه داشته است و مدير کارخانه با نام تعميرات و اصلاح ساختار، ضايعات چدن را با قيمت نازل می فروشد.

وی ادامه داد: در اين کارخانه که بايد زمينه ساز مولد اقتصاد و توسعه و پويايی استان می شد مدير غيربومی با مديريت ناکارامد خود مشکلاتی را ايجاد کرد.

اين کارگر ادامه داد: بعد از وی يکی ديگر از اعضای هيئت مديره با شناخت کامل از مشکلات به عنوان مدير انتخاب شد که نه تنها نتوانست سروسامانی به اوضاع بدهد اوضاع را بدتر از بد کرد.

مرادی گفت: مديران در کارخانه ذوب آهن کردستان قانون و ضابطه را رعايت نمی کنند و قوانين کار را که ضامن آرامش خاطر کارگران است رعايت نمی کنند و پويايی را از صنعت کشور و استان گرفته اند.

يکی ديگر از کارگران هم با ابراز تاسف از وضعيت بی پولی و مشکلات خانواده اش گفت: به مدت يک سال از توقف خط توليد کارخانه با نام تعميرات می گذرد و حتی ۸۰ درصد از تعميرات داخلی کارخانه با دست های همين کارگران اخراجی انجام شده است.

محمدصديق عزيزی با بيان اينکه فروش ها حکايت از جريان کارخانه و نه ورشکستگی آن دارد، بيان کرد: بارگيری و حمل کالا در کارخانه ذوب آهن کردستان تا ديروز ادامه داشته و در حال حاضر ضايعات آهنی که در کارخانه هست که به راحتی کفاف هزينه های کارگران را می دهد ولی باز هم با وجود اين آهن ها و فروش آن پرداخت حق کارگران به تاخير می افتد.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نيز با ابراز همدردی با کارگران خود را موظف به رعايت قانون و حمايت از کارگران دانست و گفت: براساس تصميمات گرفته شده قرار است چهار ماه حقوق و مزايايی معوقه کارگران تا تاريخ ۳۱/۵/۹۲ پرداخت و آنها از ۱/۶/۹۲ براساس پيروی از قانون اصلاح ساختاری در کارخانه ذوب آهن قروه ملزم به استفاده از بيمه بيکاری شوند و کارگران تا ۱/۱/۹۳ بعد از انجام اصلاحات در کارخانه به کار خود بازگردند.

مصطفی باغبانيان بيان کرد: رای و نظر کارگران در تثبيت اين امر الزامی است چرا که دفاع از صيانت کارگران برای مسئولان دارای ارزش است و ما خود را موظف به حمايت از کارگران می دانيم.

وی با بيان اينکه کارگران کارخانه ذوب آهن بازرسان اداره کار استان را قبول ندارند، عنوان کرد: بازرسانی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان های همجوار و مرکز برای تائيد توقف خط توليد کارخانه به استان می آيند و بنا به نظر آنها در خصوص وضعيت کارگران تصميم گيری می شود.

کارگران با ابزار ناراحتی از وضعيت موجود خود بر ادامه تحصن در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کردستان تا رسيدگی به شکايت خود تاکيد کردند.

کارگران اين کارخانه بی کفايتی مسئولان را نتيجه آبروی از دست رفته خود دانسته و بازگشت به کار را تنها خواسته خود دانستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016