دوشنبه 28 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرگردانی ۵۰۰ کارگر و اخراج ۹۰ کار‌شناس و مهندس کشتی سازی ايران صدرا

ايلنا ـ يک فعال کارگری در استان بوشهر گفت: کارگران کشتی سازی ايران صدرا به دليل تاثير شرايط اقتصادی بر فرآيند توليد، سه ماه حقوق معوقه طلبکارند.

«موسی ميرجهانمردی» با اعلام اين مطلب به ايلنا گفت: به زودی مالکيت و مديريت اين کارخانه به يکی از پيمانکاران طلبکار اين شرکت منتقل می‌شود.
سرپرست خانه کارگر بوشهر با بيان اينکه ۵۰۰ کارگر در بخش کشتی سازی مجموعه ايران صدرا فعاليت می‌کنند، گفت: انتظار می‌رود که مديريت جديد نسبت به پرداخت مطالبات کارگران اقداماتی را انجام دهد.

وی بابيان اينکه فعاليت کشتی سازی ايران صدرا در نتيجه تحريم‌های اقتصادی و رکود بازار کار به حالت نيمه تعطيل درآمده است، افزود: در حال حاضر بيشتر کارگران اين کارخانه در محل کار خود سرگردان‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تعديل ۹۰ کار‌شناس و مهندس

مجموعه صنعتی ايران صدار که در سواحل استان بوشهر قرار دارد در زمينه ساخت و تعمير کشتی و سکو‌های نفتی فعاليت دارد.
مالکيت اين مجموعه صنعتی که در سالهای گذشته به يکی از واحدهای بحرانزده تبديل شده بود در اواخر دهه ۸۰ به قرار‌گاه خاتم الانبيا واگذار شد.

منابع خبری ايلنا در بوشهر نيز در تاييد گفته‌های سرپرست خانه کارگر اين شهر، از تغيير مديريت و تعديل ۹۰ کار‌شناس و مهندس اين شرکت خبر داده‌ و افزوده‌اند که احتمال دارد کارگران ايران صدرا از اين پس بصورت قرارداد پيمانکاری به کار خود ادامه دهند.

به گفته فعالان صنفی کارگری در حال حاضر بخش قابل توجهی از ساکنين مناطق خوزستان و برازجان به عنوان کارگر فنی در مجموعه‌های کشتی سازی و سکو سازی ايران صدار کار می‌کنند.

‌اين منابع در ادامه يادآور می‌شوند: از زمانی که رکود اقتصادی باعث کاهش و توقف نسبی فعاليت اين مجموعه شده است، کارگران متخصص ايران صدرا نيز به دليل کاهش درآمد و تاخير در دريافت مطالباتشان مايل به ادامه همکاری‌ نيستند و درصورت يافتن کار مناسب اين مجموعه را ترک می‌کنند.

به گفته اين منابع خبری، در شرايط رکودی که بر مناسبات اقتصادی کشور حاکم است، سفارش‌ها برای ساخت کشتی‌های جديد کاهش يافته و عمده فعاليت اين مجموعه به تعمير کشتی‌های فرسوده محدود شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016