دوشنبه 11 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پنجمين حمله ددمنشانه به کمپ های مجاهدين در عراق محکوم است، محمود خادمی

در طليعه آغاز بکار دولتِ " اعتدال و تدبيرِ " شيخ حسن روحانی که وعده آزادی و امنيت به همه آحاد مردم ايران را داده بود ؛ بار ديگر و برای پنجمين بار ــ ظرف چند ساله اخير ــ دستان آغشته بخون ولی فقيه از آستين نوری المالکی بيرون آمد و مجاهدينِ وفادار به سرنگونیِ استبداد دينی را ــ در حاليکه هيچ وسيله دفاعی در اختيار نداشتند ــ آماج گلوله های خمپاره و آتش باری مستقيم انواع سلاحهای نيروهای وابسته به نوری المالکی قرار داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بعد از يک محاصره بيرحمانه و ضد انسانیِ يکماهه و قطع آب و برق کمپ اشرف ؛ از ساعات اوليه روز يکشنبه ۱۰ شهريور نيروهای مستقر در کمپ اشرف ؛ هدف حملات دد منشانه نيروهای وابسته به مالکی قرار گرفت و ۵۲ تن از آنان شهيد و دهها تن ديگر مجروح و ناپديد گرديدند . اين عمل جنايتکارانه بر خلاف تعهدات چهارگانه قبلی ميان دولت آمريکا ؛ سازمان ملل ؛ دولت عراق و ساکنان کمپ ــ که برای حفاظت و نگهداری اموال مجاهدين در اشرف مانده بودند ــ صورت گرفت .

روشن است که اين کشتار وحشيانه که با هدف قتلعام همه مجاهدين مستقر در اشرف صورت گرفته بود با دستور و در خواست رژيم ايران ــ که با خطر قيام و شورش همگانی در کشور مواجه است ــ از دولت عراق صورت گرفته است . و بهمين منظور روز شروع اين عمليات قاسم سليمانی فرمانده سپاه قدس برای دادن رهنمود و هماهنگی عمليات ؛ به عراق رفته بود .

واقعيت اين است ؛ رژيمی که در محاصره بحرانهای اقتصادی و سياسی گرفتار آمده و خطر قيام و شورش مردم جان به لب رسيده خواب راحت را از چشمانش ربوده است ؛ منطقا" بايد خطر تنها سازمان متشکل و نيرومندِ سرنگونی طلب را برای ادامه حيات ننگين خود ؛ جدی بگيرد . مگر همين چند وقت پيش نبود که آخوند حيدر مصلحی وزير اطلاعات دولت احمدی نژاد از قدرت و خطر مجاهدين ؛ برای بقاء رژيم ؛ ابراز وحشت کرده بود .

حيدر مصلحی : ما الان هم برای تعيين تکليف کردن مجاهدين در عراق با امريکايی ها مجادله داريم ؛ اين در حالی است که حتی سازمان ملل ( آقای کوبلر ) هم برای از بين بردن اين گروهک ؛ با ما همگام ميباشد .

بنابراين بايد همگی ضمن افشا و محکوم کردن توطئه مشترک رژيم جمهوری اسلامی و دولت نوری المالکی برای قتل عام و نابودی مجاهدين ؛ از سازمان ملل و ارگانهای حقوق بشری بخواهيم برای جلوگيری از تکرار اين جنايات ؛ تدابير ضروری اتخاذ نمايند .

با ابراز تسليت به سازمان مجاهدين خلق ؛ شورای ملی مقاومت و خانواده های محترم اين شهدا ؛ در ورای درد و رنج ناشی از فقدان اين سرمايه های ملی ــ برای آزادی کشور ــ ؛ به گواهی ترس و وحشت رژيم از اين نيروی مصمم و متشکل و سازمان يافته ؛ سرنگونی اين رژيم ضد بشری نزديک است .

بنابراين بايد شور و شوق رهائی ملی را در دل هايمان زنده نگه بداريم و مطمئن باشيم که خون پاک اين شهيدان همچون خونهای بی شماری که توسط اين رژيم طی اين ساليان بر زمين ريخته شده است ؛ ضامن پيروزی قطعی مردم ايران است . و آن روز دير نيست .

arezo1953@yahoo.de


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016