دوشنبه 11 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بیش از ۲۵۰۰ مهاجر غیرقانونی در مالزی بازداشت شدند

بی بی سی ـ بیش از ۲۵۰۰ نفر در مالزی در جریان اقدام دولت برای اخراج نیم میلیون مهاجر غیرقانونی از این کشور بازداشت شده اند.

ده ها هزار مامور پلیس، سرباز و نیروهای انتظامی برای بازداشت مهاجران غیرقانونی شرکت داشتند.

سیاری از این مهاجران شهروندان اندونزی، بنگلادش و برمه هستند.

این گسترده ترین طرح دولت برای اخراج مهاجران غیرقانونی بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



گروه های مدافع حقوق بشر در خصوص این بازداشت های ابراز نگرانی کرده و گفته اند ممکن است این مهاجران هنگام بازداشت شرایط مناسبی نداشته باشند.

با آغاز اجرای این طرح از روز یکشنبه نیروهای انتظامی به کارگاه های ساختمانی، تولیدی ها و مزارع کشاورزی و محل سکونت مهاجران یورش بردند.

در یک مورد در پی حمله ماموران به یک کارخانه تولید روغن نخل، کارگران به سوی جنگل گریختند اما مقام های رسمی می گویند که خیلی نمی توانند در آنجا پناه بگیرند و دوام بیاورند.

با رشد ساخت و ساز و رونق صنعت تولید روغن نخل، میلیون ها نفر مهاجر از کشورهای همسایه همچون فیلیپین و اندونزی به مالزی رفته اند و بسیاری نیز از کشورهای دورتر همچون بنگلادش، نپال و برمه در مالزی مشغول به کار هستند.

مقام های مالزیایی می گویند که بازداشت شدگان را در اسرع وقت به کشورهای خود باز می گردانند. همچنین از سوی دولت گفته شده که کارفرمایانی که مهاجران غیرقانونی در استخدام داشته باشند، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016