سه شنبه 30 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سهميه پذيرش مجدد پناهندگان خارجی در ايران فقط ۱۳۰۰ نفر است


مشهد - خبرگزاری مهر: مسئول کميساريای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: کل سهميه ای که به پذيرش مجدد پناهندگان خارجی در ديگر کشورهای جهان به پناه جويان خارجی مقيم ايران در سال ۲۰۱۲ اختصاص يافته يکهزار و ۳۰۰ نفر است.

نارا سيم ها رائو در گفتگو با مهر اظهار داشت: يکی از اقداماتی که کميساريای عالی سازمان ملل در راستای حمايت از اقشار آسيب پذير در بين مهاجران در ايران انجام می دهد اعزام اين افراد به يک کشور ثالث است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: به عنوان مثال يک تبعه افغانی که در کشور ايران پناهنده شده است در صورتی که دارای شرايط کامل و مورد پذيرش کميساريا باشد از کشور ايران به کشور ديگری فرستاده می شود تا در آنجا بتواند به عنوان پناهنده در شرايط مناسبتری زندگی کند که به اين شرايط پذيرش مجدد پناهندگی اطلاق می شود.

رائو با اشاره به شايعه ای که چندی پيش موجب ازدحام جمعيت در برابر دفتر اين کميساريا در شهر مشهد شده بود توضيح داد: طبق شايعه بوجود آمده قرار بوده است کشور استراليا ۲۰ هزار نفر از مهاجران ايرانی را پذيرش کند که البته همان گونه که بيان شد اين مسئله از اساس شايعه است.

وی افزود: همين مسئله باعث هجوم تعداد زيادی از اتباع و پناهجويان خارجی مقيم مشهد بويژه افاغنه برای ثبت نام و پذيرش مجدد پناهندگی از سوی کشور ثالث شده بود که با اطلاع رسانی مسئله فروکش کرد.

وی تعداد پناهجويان افغانی در ايران را ۸۵۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: کل سهميه ای که برای پذيرش مجدد پناهندگی اين تعداد در سال ۲۰۱۲ به پناهجويان خارجی حاضر در ايران اختصاص يافته است يکهزار و ۳۰۰ نفر است که اين تعداد برای پناهجويان سه استان گلستان خراسان رضوی و خراسان جنوبی ۴۰۰ نفر است که اگر بخواهيم بر مبنای تعداد خانواده حساب کنيم اين تعداد زير ۱۰۰ خانواده برای اين سه استان خواهد بود.

وی آسيب پذير بودن خانواده يا فرد را اصلی ترين معيار پذيرش مجدد پناهندگی و اعزام به کشور ثالث دانست و بيان کرد: ثبت نام و يا حضور در محل کميساريا ويا اداره امور اتباع حقی برای پناهجويان ايجاد نمی کند و کميساريا برمبنای اطلاعاتی که از اداره امور اتباع يا سازمان های خيريه دريافت می کند و پس از مصاحبه و بررسی مدارک موجود، پناهجويان دارای شرايط را انتخاب و نسبت به اعزام آنها به کشور ثالث اقدام می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016