سه شنبه 12 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"سازمان ملل بايد درباره حمله مرگبار به کمپ اشرف تحقيق کند"

کمپين بين المللی حقوق بشر درايران امروز با انتشار بيانيه‌ای از سازمان ملل خواست که در خصوص حمله اخير به کمپ اشرف که منجر به کشته شدن دهها تن از ساکنان آن شده است تحقيق کند و همه اقدامات و گام های لازم رابرای حفاظت از ساکنان کمپ دربرابر اعمال خشونت‌های بيشتر به عمل آورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزيک شنبه، ۱۱ شهريور، گفته می شود نيروهای عراقی وفادار به جمهوری اسلامی ايران، به ساکنان کمپ اشرف حمله کرده و جان دهها تن از آنها را ستانده اند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بيانيه ای که بلافاصله پس از انتشار خبرهای مربوط به اين حمله منتشر کرد، از اين کشتار به عنوان «انتقام تاريخی» ياد کرد و به ستايش حمله کنندگان پرداخت.

کمپين خاطرنشان می کند که حمله اخير به کمپ اشرف تنها حمله از اين نوع نيست و در چندين مورد ديگر نيز حملات مرگباری عليه ساکنان دو کمپ اشرف و کمپ موسوم به ليبرتی انجام شده است.

هادی قائمی، مديرکمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در اين زمينه گفت: « ساکنان کمپ اشرف و کمپ ليبرتی در خطرجدی هستند و کشتار اخير نمونه ديگری از يک جنايت تراژيک است که می توانست از آن جلوگيری شود. مادامی که گروه‌ها و طرف‌های مسوول، در انتقال افراد به مکان های امن دستاوردی نداشته باشند، همه اقدامات لازم بايد برای حفاظت از حق حيات ساکنان اين مجموعه‌ها برداشته شود.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016