دوشنبه 11 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شیرین عبادی: هر دو حکومت ایران و عراق در کشتار “اشرف” مسئولیت دارند

مصاحبه ایرج ادیب‌زاده با شیرین عبادی

راديو زمانه ـ هنوز جزئیات حوادث یکشنبه خونین (۱۰ شهریور / اول سپتامبر) در اردوگاه “اشرف” مشخص نیست. در “اشرف”، که زمانی پایگاه اصلی سازمان مجاهدین خلق در عراق بود، حدود صد نفر از افراد این سازمان مستقر بوده‌اند. تعداد کثیری از این افراد در حمله آغاز روز یکشنبه گذشته به شکل فجیعی کشته شده‌اند. سازمان مجاهدین تعداد کشته‌شدگان را ۵۲ نفر اعلام کرده است. نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق از رخداد یکشنبه در اشرف ابراز تأسف کرده و دولت عراق را مسئول حفظ جان مجاهدین دانسته است. دولت آمریکا نیز حمله به اردوگاه اشرف را محکوم کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دولت عراق خود را از مسئولیت حمله به “اشرف” مبرا می‌داند. خانم شیرین عبادی، حقوق‌دان ایرانی و برنده جایزه صلح نوبل، به “زمانه” می‌گوید که اگر دولت نوری المالکی مدعی است در قبال کشتار در اردوگاه “اشرف” مسئولیتی ندارد، باید فورا استعفا دهد، چون نشان می‌دهد که توانایی انجام وظیفه تأمین جان گروهی از انسان در خاک خود را ندارد. از نظر خانم عبادی هر دو حکومت ایران و عراق در قبال حمله به اردوگاه اشرف مسئولیت دارند.

سپاه پاسداران حکومت ایران با انتشار اطلاعیه‌ای تعداد کشته‌شدگان در حمله به پادگان اشرف را ۷۰ نفر اعلام کرد و از کشته شدن این عده ابراز شادمانی نمود. همه دولت‌ها خود را موظف به دفاع از جان و حیثیت شهروندان خود در سرتاسر جهان می‌دانند و حتا اگر کسی از افراد متبوع کشور خودی در کشوری دیگر متهم به ارتکاب جرمی شده باشد، به دفاع از وی برمی‌خیزند. اما یک ارگان حکومت ایران از کشتار یک عده شهروند ایرانی ابراز شادمانی می‌‌کند. شیرین عبادی در مصاحبه با “زمانه” بر این نکته دست گذشته و آن را محکوم کرده است.

مصاحبه ایرج ادیب‌زاده با خانم شیرین عبادی در مورد کشتار در اردوگاه اشرف را از طریق این لینک بشنوید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016