چهارشنبه 13 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گروگانگيری در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

تابناک ـ ساعاتی پيش «پيمان سنندجی»، رئيس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و دو تن ديگر توسط يک فرد اخراج‌شده از کار، در دفتر مدير عامل اين شرکت به گروگان گرفته شدند. اين گروگانگيری هنوز ادامه دارد.

در پی اختلاف با يک فرد اخراج شده از کار، مديرکل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به همراه دو تن ديگر به گروگان گرفته شدند.

گروگانگيری در شرکت واحد اتوبوسرانی تهرانبه گزارش «تابناک»، ساعاتی پيش «پيمان سنندجی»، رئيس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، يکی از مديران اين شرکت و يک تن ديگر توسط يک فرد اخراج‌شده از کار، در دفتر مدير عامل اين شرکت به گروگان گرفته شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ماجرا از اين قرار است که حوالی ظهر امروز، جمعی از اخراج شدگان سازمان اتوبوسرانی تهران و حومه برای گفت‌وگو با رئيس اين شرکت راهی سازمان اتوبوسرانی تهران و حومه در خيابان هنگام شده و يکی از ايشان به نام «ب.س» به نمايندگی از جمع وارد اتاق مديرعامل می‌شود که در ادامه گروگانگيری- به شکلی که تشريح نشده،- رقم می‌خورد.

اين گزارش حاکی است گروگانگير مردی چهل ساله است که به عنوان راننده در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مشغول به کار بوده و بعد از آن به بخش تصادفات منتقل شده و در نهايت بعد از مدتی از کار خود اخراج شده است. اين در حالی است که برخی رسانه‌ها در تشريح دلايل اخراج وی، نداشتن صلاحيت بر اساس حکم اداره کل کار تهران را اعلام کرده‌اند ولی اخبار ديگر حکايت از اخراج وی به دليل خوابيدن در محل کار (بی نظمی) دارد.

حضور رئيس پليس پيشگيری و فرمانده انتظامی تهران در محل

کمی بعد از انتشار خبر وقوع اين گروگانگيری عجيب، خبر رسيد که سرهنگ خانچرلی، رئيس پليس پيشگيری تهران بزرگ برای ايجاد آرامش و بازداری گروگانگير از ادامه اقدام خود وارد ساختمان شرکت واحد اتوبوسرانی شده است.

با حضور اين مقام انتظامی، نيروهای رهايی گروگان نيز در محل حضور يافتند تا در حالی که بر ازدحام جمعيت هر لحظه افزوده‌تر شده و از ورود خبرنگاران به ساختمان ممانعت به عمل می‌آمد، سردار ساجدی نيا، فرمانده انتظامی تهران هم در محل حادثه حضور پيدا کرده و عمليات را به دست گيرد.

برخی شنيده‌ها حاکی است که ظاهرا فرد گروگانگير در بدو حضور در ساختمان اسلحه به همراه نداشته و در کش و قوسی که به وجود آمده، اسلحه يکی از مديران سازمان را ربوده و گروگانگيری را آغاز کرده است؛ در حالی که اخبار ديگر حکايت از آن دارند که گروگانگيری با سلاحی رخ داده که «ب.س» با خود همراه داشته است.

از استقرار پليس تک‌تيرانداز تا حضور خانواده گروگانگير

آخرين اخبار از محل رويداد حاکی از آن است که فرد سومی هم در زمره گروگان گرفته شدگان حضور داشته که گروگانگير او را رها کرده است. اين در حالی است که دختر و پسر گروگانگير هم در محل حضور دارند و تلاش می‌کنند پدرشان را ادامه کار منصرف کنند ولی تا کنون توفيقی بدست نياورده‌اند.

اين در حالی است که ماموران پليس در نقاط مختلف ساختمان مستقر شده و حتی چند تک تيرانداز بر بام ساختمان‌های مجاور هم مستقر شده‌اند تا اوضاع کاملا در تسلط پليس ارزيابی شود.

گفتنی است اتاق مدير عامل، محلی که گروگانگيری در آن جريان دارد، در طبقه فوقانی يک بانک واقع شده و پنجره ای دارد که رو به خيابان باز می‌شود.

تا اين لحظه خواسته گروگانگير از ادامه کارش، دست کم برای اصحاب رسانه و خبرنگارانی که در محل مستقر هستند پوشيده مانده است.

مدير گروگان گرفته شده با خبرنگاران صحبت و همه چيز را تکذيب کرد!

لحظاتی قبل (دقايقی از ساعت ۱۷ گذشته)، سنندجی، مدير عامل شرکت اتوبوسرانی در جمع خبرنگاران حضور يافت و در پاسخ به پرسش های ايشان، گروگانگيری را تکذيب کرد!

سنندجی کل ماجرا را دعوای فرد اخراجی با يکی از کارمندان شرکت خواند که به دفتر وی کشيده شده و فرد اخراجی از خروج ايشان از اتاق ممانعت به عمل آورده است ولی توضيحی نداد که اگر شرح ماجرا اين بوده، چه ضرورتی داشته که نه تنها مجموعه ماموران پليس مسلح در ساختمان مستقر شوند، بلکه فرماندهان ارشد انتظامی و ديگر مسئولان در محل شرکت اتوبوسرانی حضور بيابند؟!

سنندجی در پاسخ به سوال خبرنگار «تابناک» که آيا فرد اخراج شده اسلحه داشته يا خير؟ گفت: من سلاحی نديدم!

اين ادعاها در حالی از طرف مدير عامل اتوبوسرانی مطرح می‌شود که استقرار پليس در محل ادامه داشته و نه تنها خبری از گروگانگير و دومين فرد گروگان گرفته شده در دست نيست، بلکه گفته می‌شود به دليل تداوم مذاکرات با وی، ممکن است عمليات تا ساعاتی ديگر و فرا رسيدن شامگاه تداوم پيدا کند.

گفتنی است مسئول ارتباط با رسانه‌های اين سازمان نيز پيشتر در تماس تلفنی صورت گرفته وقوع هر گونه حادثه ای در ساختمان شرکت را رد کرده و گفته بود: در صورتی که سازمان موضعی در مورد چيزی اتخاذ کند، ان را اطلاع رسانی خواهد کرد!


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016