شنبه 30 دی 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گروگان‌گیری الجزایر: کشته شدن ١١ گروگان‌گیر و ٧ گروگان در حمله نهایی

بی بی سی ـ خبرگزاری دولتی الجزایر می‌گوید در حمله نهایی برای پایان دادن به گروگان‌گیری در تاسیسات گازی در شرق این کشور ١١ گروگان‌گیر کشته شده‌اند.

بنا به گزارش این خبرگزاری هفت نفر از گروگان‌ها نیز توسط گروگان‌گیران کشته شده‌اند.

ملیت گروگان‌های کشته‌شده هنوز روشن نیست.

افسران ارتش الجزایر که این خبر را اعلام کرده‌اند، نگفته‌اند که آیا هیچیک از گروگان‌گیرها یا گروگان‌ها زنده مانده‌اند یا نه.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا گفته است از مجموع سی تبعه بریتانیا که از ابتدای گروگان گیری در روز چهارشنبه گروگان گرفته شده بودند، سرنوشت کمتر از ده نفر همچنان نامعلوم است.

فرانسه و آمریکا هر یک تایید کرده‌اند که یکی از شهروندانشان در جریان گروگان‌گیری کشته شده است. اما فرانسه اکنون می‌گوید معتقد است هیچیک از اتباع این کشور در الجزایر در اسارت نیستند.

پیکارجویان از روز چهارشنبه این هفته با حمله به این تاسیسات آن را در اختیار گرفته و ده‌ها نفر، از جمله چندین شهروند غیر الجزایری را به گروگان گرفته بودند.

عبدالرحمان نیجری، رهبر گروگان‌گیران، کمی پیش از حمله نهایی نیروهای امنیتی اعلام کرده بود که دولت باید میان مذاکره با گروگان‌گیران و یا مرگ گروگان‌ها یک گزینه را انتخاب کند.

او تهدید کرده بود که اگر نیروهای امنیتی الجزایر بخواهند به زور متوسل بشوند کل تاسیسات گاز توسط پیکارجویان منفجر خواهد شد.

مسئولیت گروگانگیری روز چهارشنبه را گروه موسوم به "الملثمین" (نقاب پوشان) برعهده گرفته که از آن به عنوان یک سازمان وابسته به شبکه القاعده نام برده می شود که مقر آن در کشور آفریقایی مالی است. این گروه گفته است که گروگانگیری را به تلافی مداخله نظامی فرانسه علیه اسلامگرایان در مالی، همکاری الجزایر در این عملیات و حمایت کشورهای دیگر از آن به اجرا گذاشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016