چهارشنبه 13 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدگاه برخی اعضای مجلس خبرگان: حتی به آنها که اتهامشان در فتنه اثبات نشده مسئوليت داده نشود

ايسنا ـ جلسه دوم اجلاس چهاردهم مجلس خبرگان رهبری در نوبت عصر، روز گذشته با تلاوت آياتی از کلام‌الله مجيد کار خود را آغاز کرد و پيش از ورود مجلس به دستور کار اصلی، چند نطق از سوی تعدادی از نمايندگان ايراد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت‌الله سيدعلی‌اکبر قرشی به عنوان اولين سخنران پيش از دستور جلسه عصر در جايگاه حاضر شد و به بيان نکاتی درباره مسايل کشور پرداخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالمحمود عبداللهی ديگر سخنران اين جلسه بود که درباره مسأله انتخابات در نظام اسلامی سخن گفت و ابراز اميدواری کرد که انتخابات يازدهم رياست جمهوری از مصاديق خير و برکت باشد.

وی در ادامه درباره مفهوم اعتدال و اعتدال واقعی مطالبی را ارائه کرد و افزود: فرازهايی که در دعای مکارم الاخلاق آمده است، اعتدال واقعی را بيان می‌کند. بر اين اساس، اعتدال واقعی استوار کاری و قرار گرفتن درمسير صحيح و اصلاح امور را به همراه دارد، ولی بايد توجه به انحراف در مفهوم اعتدال داشت.

اين نماينده مجلس خبرگان در ادامه ضمن توجه به برخی عزل و نصب‌ها و انتصاب برخی افراد در مسئوليت‌هايی مهم گفت: برخی از اين افراد متهم به همراهی با فتنه هستند و نمايندگان مجلس به همين اتهام به آنها رأی نداده‌اند و اگر هيات دولت و رياست جمهوری می‌خواهند تعامل حفظ شود، نبايد کسانی که متهم هستند ولو اثبات اتهام نشده باشد، در رأس امور حساس قرار گيرند.

نماينده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان تعامل هرچه بيشتر دولت و مجلس شورای اسلامی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: رئيس‌جمهور محترم همانطور که در شعارهای انتخاباتی خود شعار اعتدال سر دادند، برای معرفی سه وزير باقی مانده دولت يازدهم به مجلس شورای اسلامی، در عمل نيز بر اساس اعتدال و حکمت واقعی اقدام کنند.

وی در بخش ديگری از صحبتهای خود درباره جايگاه مهم صداوسيما در نظام اسلامی نکاتی را يادآور شد و افزود: صداوسيما با وجود تلاش‌های خوبی که در زمينه نشر معارف دينی در سطح جامعه انجام می‌دهد، ولی در مسائل فرهنگی عفاف و حجاب مشکلات اساسی دارد، بنابراين خبرگان و هيات رئيسه اين مسأله را دنبال کند.

نطق بعدی توسط حجت‌الاسلام والمسلمين عسکر ديرباز که در انتخابات اخير به نمايندگی از مردم استان آذربايجان غربی به عضويت مجلس خبرگان درآمده است ارائه شد.

وی ابتدا از مردم استان آذربايجان غربی برای انتخاب و اعتماد به خود به عنوان نماينده مجلس خبرگان رهبری تشکر و قدردانی کرد و در ادامه درباره جايگاه و نقش روحانيت تشيع بويژه در نظام اسلامی سخن گفت.

ديرباز بر نقش ويژه و بارز نمايندگان مجلس خبرگان تأکيد کرد و افزود: اعضای مجلس خبرگان به دليل حضوری که در بين آحاد مردم دارند می‌توانند نقشی بسزا برای انتقال مشکلات مردم به مسئولان محترم نظام ايفا کنند.

وی نمايندگان مجلس خبرگان، با توجه به جايگاه روحانی و معنوی آنها در نظام اسلامی، را از نخبگان جامعه دانست و از مسئولان نظام خواست تا به تذکرات و پيشنهادات سازنده اين قشر نخبه جامعه توجه جدی‌تری کنند.

نکته ديگری که از سوی اين عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح شد، مساله ترک گناه و توجه بيشتر به فريضه امر به معروف و نهی از منکر از جانب تمام آحاد مردم بويژه مسئولان نظام اسلامی بود.

پس از پايان نظق‌های پيش از دستور، مسأله انتخاب اعضای کميته تدوين بيانيه پايانی اجلاس چهاردهم انجام پذيرفت.

بر اين اساس با رأی نمايندگان مجلس خبرگان رهبری پنج نفر از اعضا برای تدوين بيانيه پايانی اين اجلاسيه انتخاب شدند و سپس مجلس وارد دستور کار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016