یکشنبه 10 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانشجويان بسيجی: نمی‌توان وزارت علوم را به کسی که در غبار فتنه‌ها خود را باخته سپرد

فارس ـ بسيج دانشجويی ۳۱۳ دانشگاه کشور طی بيانيه‌ای اعلام کرد توفيقی که در سال ۸۸ به هتک حرمت جمهوريت و اسلاميت نظام آن هم در ساحت دانشگاه پرداخته است، نمی‌تواند سرپرست و وزير علوم دولت اعتدال باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، بسيج دانشجويی ۳۱۳ دانشگاه سراسر کشور طی بيانيه‌ای تأکيد کرد: توفيقی در سال ۸۸ به هتک حرمت جمهوريت و اسلاميت نظام آن هم در ساحت دانشگاه پرداخته است، نمی‌تواند سرپرست و وزير علوم دولت اعتدال باشد.

اين دانشجويان در ابتدای بيانيه خود آوردند: اهدافی که نظامِ مردمی جمهوری اسلامی ايران دنبال می‌کند و وظايفی را که قانون اساسی بر دوش دولت و شخص رئيس جمهور قرار داده است بسيار روشن و البته به ثمر نشاندن آنها سخت و دشوار است و نياز به مجاهدت فراوان و مسئولان معتقد به نظام و ارزش‌ها و اهداف و آرمان‌های آن دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بخشی از اين بيانيه آمده است: ما دانشجويان، بر حسب وظيفه خويش و در همراهی با قشر گسترده دانشجويانی که در پيش از انقلاب اسلامی و پس از آن، با تبعيت از مقام ولايت و با آگاهی و مسئوليت پذيری، به مجاهدت پرداخته و با الهام از مکتب انقلابی و پربار اسلام، تلاش پيگير و ثمربخشی را برای بالا بردن سطح آگاهی و هوشياریِ مبارزاتی و مکتبی ملت مسلمان ايران در به ثمر نشاندن انقلاب و آبياری نهال آن بکاربردند، خود را ملتزم به همکاری و تذکر به مسئولان و مطالبه گری از آنها دانسته و در اين راه پرچم آرمانخواهی را زمين نمی گذاريم چرا که از شهيد بهشتی (ره) آموخته ايم که انقلاب ما انقلاب آرمان هاست.

اين دانشجويان در بيانيه خود از دولت يازدهم خواستند که وزرا و معاونين و همکارانی را برای خود برگزيند که دارای ويژگی‌های شايسته آن مسئوليت باشند و تأکيد کردند که در اين زمينه هيچ گونه مسامحه‌ای را در اين راستا نمی‌پذيرند.

* وزير علوم دولت يازدهم؛ نقطه اميد فتنه گران نباشد

در بخش ديگری از اين بيانيه آمده است: مهمترين نهادی که فتنه گران برای تحقق اهداف و انديشه‌های خود برای آن برنامه چيده و مهيا شده‌اند دانشگاه است. مگر مردم تجربه فتنه ۱۸ تير ۷۸ و خرداد ۸۸ را فراموش کرده اند؟! ما با کمال احترامی که برای دولت محترم قائليم اما بايد بگوييم آقای توفيقی، بعنوان کسی که هيچ سنخيتی با گفتمان اعتدال نداشته و درسال ۸۸ به هتک حرمت جمهوريت و اسلاميت نظام آن هم در ساحت دانشگاه پرداخته است، نمی‌تواند سرپرست و وزير علوم دولت اعتدال باشد.

در ادامه اين بيانيه آمده است: بديهی است کسی که در کارنامه خود سابقه اقدام عليه جمهوريت و اسلاميت نظام را دارد و در تريبون به بيان توهين و افترا بدون هيچ گونه دليل و مدرکی پرداخته و تا ديروز مسئولان نظام را به سخره گرفته و آنها را متهم به کذب و تقلب نموده نمی‌تواند امروز داعيه دار رعايت حقوق مردم باشد.

به گفته اين دانشجويان، مسئوليت سنگين وزارت علوم و حتی سرپرستی آن را نمی‌توان بر دوش کسی گذاشت که در غبار فتنه‌ها خود را باخته و امروز در پی کسب منصب، به دور دولتی که داعيه دار اعتدال و تعهد و خدمت به نظام است، پرسه می‌زند.

در ادامه اين بيانيه دانشجويان تأکيد کردند: شرعاً و عقلاً کسی را که دارای سوء سابقه است نبايد بر مردم حاکم کرد و اختيار اداره مسئوليت های سنگينی چون اداره دانشگاه ها و آموزش عالی يک کشور اسلامی را به او محول کرد. چرا که يکی از مهمترين اهداف انقلاب کبير اسلامی، شايسته سالاری در اداره جامعه و حکومت بر مردم و اجرای قوانين است.

در بخش ديگری از اين بيانيه آمده است: حال سوال اين است، کسانی که در آزمون تسليم در برابر اراده ملت و پيروی از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب در مقاطع مختلف نمره منفی آورده‌اند و پرونده‌ای سياه را در سوابق خود به علت همراهی با فتنه و فتنه گران و بعضاً دخيل و موثر واقع شدن در ايجاد آتش فتنه ثبت نموده اند چگونه می توانند اعتماد دولت و ملت را جلب نمايند؟ و به سرپرستی يا معاونت نهادهای مهم دولت گمارده شوند؟!! (فتأمل)

دولت يازدهم تداوم روند پيشرفت علمی کشور را که با تلاش برخی مسئولان دولتِ پيش محقق گرديده است و حراست از آن بارها از سوی رهبر معظم انقلاب (دام ظله العالی) خطاب به دولت يازدهم مورد تأکيد قرار گرفته است را با انتخاب وزيرعلومی شايسته، عملياتی کند.

در ادامه اين بيانيه آمده است: عجيب است که دولت وقتی می بيند مجلس شورای اسلامی به نمايندگی از ملت بزرگ ايران به آقای ميلی منفرد به خاطر حضور در جلسات فتنه گران رای اعتماد نمی دهد، چگونه فردی را به سرپرستی همان وزارتخانه منصوب می کند که خود از فعالين فتنه و سخنران محافل فتنه گران است؟! ملت و دانشجويان انقلابی اين دهن کجی ها به ملت را برنمی تابد.

به گفته اين دانشجويان، متاسفانه سرپرست وزارت علوم در حالی دست به عزل مديران دانشگاه ها و معاونين وزارت علوم می‌زند که بر طبق قوانين سرپرست وزارت اختيارات اين امور را ندارد، سرپرست وزارت علوم که هنوز از مجلس رای اعتماد نگرفته است، نمی تواند رئيس دانشگاهی که با حکم شورايعالی انقلاب فرهنگی منصوب می‌شود، را عزل کند.

دانشجويان در ادامه بيانيه خود آوردند: لغو مصوبات قانونی دولت قبل با نگاه سياسی، يکی ديگر از نگرانی های دانشجويان است، چرا بايد فرآيند قانونی که در يک وزارت خانه طی شده است توسط سرپرست (و نه وزير) بعدی لغو شود؟!

بسيج دانشجويی ۳۱۳ دانشگاه سراسر کشور در ادامه بيانيه خود آورد: از رئيس جمهور می خواهيم در آستانه بازگشايی دانشگاه ها، هر چه سريع‌تر اقدام به معرفی وزير علوم پيشنهادی خود به مجلس کند تا هم امورات دانشجويان و دانشگاه ها سرو سامانی بگيرد و هم سرپرست فعلی بيش از اين بعنوان «جاده صاف کن جريان های افراطی و ضد اعتدال» عمل نکند.

* حمايت از اقدامات انقلابی در دانشگاه ها

در ادامه اين بيانيه آمده است: متاسفانه اين روزها شاهد هستيم با عملکرد حزبی و غير منصفانه برخی رسانه ها و روزنامه های زنجيره ای، اقدامات انقلابی صورت گرفته در چند سال اخير برای تحقق دانشگاه اسلامی مورد جفا و حمله های کينه توزانه قرار گرفته است. خوب می دانيم مطلوب اين آقايان بازگشت فضای دانشگاه به دوران پرالتهاب و سياست زده سال هايی چون۸۷ و ۸۸ است.

اين دانشجويان تأکيد کردند: همچنين حمايت خود را از اقدامات انقلابی که در ساليان اخير در دانشگاه ها صورت گرفته است، را اعلام می‌نماييم و برخود لازم می دانيم از آن دسته از عملکردهای وزير علوم و معاونين وی در دولت دهم که موجبات نزديک شدن دانشگاه های کشور به شاخص های دانشگاه اسلامی شد، تشکر و قدردانی کنيم.

دانشجويان بسيجی در پايان بيانيه خود آوردند: ما دانشجويان انتظار داريم در وزارت علوم دولت يازدهم نيز مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی، مسئله هايی چون تحول در علوم انسانی، مقابله با اساتيد سکولار، جلوگيری از سياست زده و ملتهب شدن دانشگاه ها، در راس اولويت‌ها باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016