پنجشنبه 31 مرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی، وزرای پيشنهادی روحانی را "هسته مرکزی ستاد انتخاباتی کانديداهای فتنه گر" خواند

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: فتنه گران از کودتاچيان بدترند؛ چراکه در آن‌جا شاه عليه نخست وزير خودش کودتا کرد اما در اين جا عليه آرای مردم کودتا کردند.

به گزارش سرويس سياسی انتخاب ؛ سردار محمدرضا نقدی در اختتاميه پنجمين دوره طرح ولايت استانی ۶۰۰ نفر از دانشجويان قزوين و زنجان که در سالن اجتماعات دانشگاه بين‌المللی امام خمينی(ره) قزوين برگزار شد، اظهار کرد: امروز چشم همگان برای پيشرفت به دانشگاه‌ها دوخته شده؛ چراکه پيشرفت پايدار و ارزشمند با دانشگاه پيشرفته و برتر شکل خواهد گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی الگو شدن ملت ايران را در جهان، جايگزين الگوی مکاتب غربی و شرقی خواند و تصريح کرد: اين مکاتب نه تنها در تحقق جامعه آرام و متعالی شکست خورده‌اند بلکه در ادعای اقتصاد و رفاه مردم نيز با شکست مواجه شده‌اند.

وی ۱۶ هزار ميليارد دلار کسری بودجه، چندين ميليون کارتن خواب و بيش از ۵۰ ميليون جمعيت زير خط فقر را در آمريکا ثمره‌ تفکر ليبرال سرمايه‌داری دانست و افزود: رشد منفی جمعيت در غرب يعنی جامعه غرب در فساد و روبه اضمحلال است که اگر از ديگر کشور ها مهاجر نپذيرند تا چند دهه ديگر جمعيت بومی نخواهند داشت و اين بالاترين مصيبت برای يک جامعه است.

جانشين فرمانده کل سپاه در امر بسيج با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله و تخريب الگوی موفق ايران در جهان خاطرنشان کرد: برای غلبه بر اين تهديدات و دشمنی‌ها نبايد فقط به جنس آن تهديد نگاه کرد؛ چراکه دشمن در عرصه‌های مختلف دشمنی می‌کند. پس بايد مولفه علم را تقويت کرد تا تغيير جبهه‌های تقابل دشمن را جبران و بهترين پاسخ را به دشمن داد.

وی علم را وجه مشترک قدرت واقعی برای مقابله با اين تهديد‌ها دانست و اظهار کرد: طبق روايت امام علی(ع) علم، قدرت است؛ بنابراين کانون اصلی پيشرفت در کشور دانشگاه می‌باشد. از اين رو يکی از اصلی‌ترين محورهای دشمن برای مقابله با ملت، خرابکاری در دانشگاه است.

وی دانشگاه را کانون قدرت و اقتدار نظام عنوان و تاکيد کرد: با اين سرعت پيشرفت علمی در کشور،آينده وحشتناکی از ايران برای ابرقدرت‌ها ترسيم می‌شود.

نقدی ضمن بااهميت دانستن شکل‌گيری همه‌ تلاش‌ها حول محور علم، افزود: برخلاف تصور برخی، فتنه‌گری‌ها و آشوب‌های چند سال اخير از نوع دانشجويی نبود؛ چراکه خصلت جهان، حقيقت‌طلبی و آزادی‌خواهی است و هيچ دانشجويی سيطره استعمار و استکبار را نمی‌طلبد و فقط يک پيرمرد ورشکسته و خسته از اين سخنان می‌گويد که با آمريکا و صهيونيزم دشمنی نداريم.

وی با بيان اين‌که «جاده انحرافی برای يک جوان، جاده افراطی‌گری می‌باشد»، اظهار کرد: اين‌که جمعيت جوانی مطالبات معکوس داشته باشند نشانه مداخله در اين جريان است و دغدغه امروز نخبگان برای مديريت دانشگاه‌های کشور به همين خاطر است.

وی خطاب به مديريت اجرايی و قانونگذاری کشور تصريح کرد: بايد مواظب بود چنين بلايی که قبلا بر سر دانشگاه‌ها آمد و لطماتی را بر کشور وارد نمود تکرار نکنيد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين مطالبه‌گری دانشجويان از مسوولان و جريانات برای مقاومت و ايستادگی در برابر زورگويان مستبد بين‌المللی را از رسالت‌های جنبش دانشجويی دانست و با اشاره به حوادث سال ۸۸ تاکيد کرد: اين فتنه با علم و صبر و بصيرت بی‌نظير ولی امر به يک نقطه پيروزی بزرگ تبديل شد و اين همان خصوصيت دانش است که تهديد را به فرصت تبديل می‌کند.

هسته مرکزی فتنه

وی با بيان اين‌که «فتنه ۸۸ کمتر از کودتای ۲۸ مرداد نبود»، خاطرنشان کرد: فتنه‌گران از کودتاچيان بدترند؛ چراکه در آن‌جا شاه عليه نخست وزير خودش کودتا کرد اما در اين جا فتنه‌گران عليه آرای مردم فتنه‌گری کردند.

وی با اشاره به اتفاقات پس از سال ۸۸، خاطرنشان کرد: کسانی که هسته مرکزی ستاد انتخاباتی کانديداهای فتنه گر بودند، در پر بيننده‌ترين برنامه راديو تلويزيونی اذعان به عدم تقلب در انتخابات ۸۸ و مذمت شرارت‌ها در فتنه کردند.

نقدی با اشاره به پيشرفت‌های چشمگير کشور که مبتنی بر دانش بومی است اظهار کرد: در تحريم اقتصادی برخی خواستار امتياز دادن به غرب هستند تا مشکلات اقتصادی حل شود که اين‌ها هم جاهل و هم ساده هستند.

وی شرط تداوم پيشرفت را مجاهدت توام با علم دانست و افزود: حضرت يوسف(ع) توانست با علم و ايمان بدون اتکاء به دشمنان خارجی از سال‌های قحطی به خوبی بگذرد.

وی « طرح ولايت» را دستاوردی ارزنده برای درک و فهم بهتر حقايق دانست و گفت: دوره طرح ولايت آغازی است برای آن‌که دانشجويان با اساتيد متعهد ارتباط خود را حفظ نموده و دانشجوی بسيجی به منظور تحقق دانشگاه اسلامی در مقابل علوم انسانی غربی قيام کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016