سه شنبه 19 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوباما طرح مسکو را برای سوريه "بالقوه مثبت" ناميد

باراک اوباما، رئيس‌جمهوری ايالات متحده، روز دوشنبه ۱۸ شهريور گفت، طرح روسيه برای نظارت بين‌المللی بر سلاح‌های شيميايی سوريه، "بالقوه مثبت" است و افزود آن را جدی می‌گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش راديو فردا، رئيس‌جمهوری آمريکا در عين حال هشدار داد که اين نبايد تاکتيکی زمانی برای دمشق باشد.

باراک اوباما روز گذشته در ادامه بيان نظرات خود در مورد طرح حمله به سوريه و نيز برای برخوردار شدن از حمايت کنگره آمريکا در مورد آن‪،‬ با شش تن از مجريان تلويزيونی در آمريکا گفت‌وگو می‌کرد.

اين گفت‌وگوی کم‌نظير تلويزيونی به شکل همزمان با شش شبکه آمريکايی انجام می‌شد.

رئيس‌جمهوری آمريکا در عين حال که طرح مسکو را «بالقوه مثبت» ناميده، اما تاکيد کرده است که بدون تهديد نظامی، احتمال کمی وجود داشت که بتوان به نقطه فعلی رسيد.

اوباما می‌گويد از جان کری، وزير خارجه آن کشور، خواسته است تا در اين مورد با مسکو همکاری کند تا معلوم شود آيا می‌توان طرح روسيه را برای نظارت بين‌المللی بر سلاح‌های شيميايی سوريه عملی کرد يا نه. او در ضمن می‌گويد اين ادامه گفت‌وگوهايی‌ست که او برای مدتی با ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهوری روسيه، داشته است.

اوباما تاکيد کرده است اگر بتوان در اين مورد به راه‌حلی رسيد، «با همه وجود» آن را می‌پذيرد.

در طرح مسکو، از حکومت سوريه خواسته شده است تا تمام سلاح‌های شيميايی خود را تحت نظارت بين‌المللی قرار دهد.

سرگئی لاوروف، وزير خارجه روسيه، روز دوشنبه پس از ديدار با همتای سوری خود، وليد معلم، گفت که روسيه طرفدار استقرار سلاح‌های شيميايی سوريه تحت کنترل جامعه بين‌المللی است، با اين شرط که اين اقدام از دخالت نظامی در اين کشور جلوگيری کند.

وليد معلم نيز اعلام کرده است که دولت سوريه از طرح مسکو حمايت می‌کند.

در همين روز جان کری، وزير خارجه آمريکا، نيز گفته بود که دمشق اگر می‌خواهد جلوی حمله آمريکا را بگيرد بايد تا هفته آينده تمام سلاح‌های خود را در اختيار جامعه جهانی قرار دهد.

همزمان هری ريد، رهبر اکثريت دمکرات در سنای آمريکا نيز اعلام کرده است که رای‌گيری در مورد طرح رئيس‌جمهوری آمريکا برای اقدام نظامی در سوريه به پس از سخنرانی او موکول می‌شود.

سناتور ريد می‌گويد، «می‌خواهد مطمئن شود که رئيس‌جمهوری پيش از رای‌گيری در اين مورد نظر خود را به مردم آمريکا و سنای آن کشور گفته است».

روز سه‌شنبه باراک اوباما با سناتورهای آمريکايی ديدار می‌کند و شب همين روز نيز در اين مورد يک سخنرانی همگانی خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016