دوشنبه 18 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سوریه کنترل بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی خود را می‌پذیرد

گزارش ها حاکی است که ولید معلم، وزیر خارجه سوریه از پیشنهاد روسیه مبنی بر قرار دادن تسلیحات شیمیایی سوریه تحت کنترل جامعه بین المللی استقبال کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش بی بی سی فارسی، يک مقام ارشد دولت سوریه هم به جرمی بوئن، سردبیر اخبار خاورمیانه بی بی سی گفته است که این پذیرش مشروط نیست.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از دولت سوریه خواسته بود که تسلیحات شیمیایی این کشور را به عنوان راهی برای جلوگیری از حمله در اختیار جامعه بین الملل قرار دهد.

آقای لاوروف پس از دیدار امروز خود با ولید معلم، وزیر خارجه سوریه در مسکو در جریان کنفرانسی خبری این پیشنهاد را مطرح کرد.

پیشتر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که در ادامه تلاش هایش در جهت جلب حمایت برای اقدام نظامی علیه سوریه به لندن سفر کرده، گفته بود که سوریه می تواند از حمله نظامی جلوگیری کند، در صورتی که بشار اسد، رئیس جمهور، تمامی تسلیحات شیمیایی این کشور را تا هفته آینده به جامعه بین الملل تحویل دهد. او بلافاصله افزود که البته دولت سوریه چنین نخواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا کمی بعد تاکید کرد آن چه که آقای کری گفته تنها یک استدلال لفظی بوده است.

در همین حال قرار است کنگره آمریکا از امروز (دوشنبه ۹ سپتامبر- ۱۸ شهریور) بحث بر سر اعطای اجازه حمله به سوریه را مورد بررسی قرار دهند.

پیش بینی می شود که رای گیری در سنای این کشور امروز انجام شود.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که پیش از این گفته بود استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه خط قرمز آمریکا محسوب می شود، هفته گذشته از کنگره این کشور خواست که با حمله محدود به سوریه موافقت کند.

آمریکا می گوید که حکومت بشار اسد در روز ۲۱ اوت در حومه دمشق از سلاح شیمیایی استفاده کرده که در جریان آن ۱۴۲۹ نفر کشته شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016