سه شنبه 19 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شرکت ياهو از سازمان امنيت ملی آمريکا به دادگاه شکايت کرد

خبرگزاری ريا نووستی - شرکت اينترنتی آمريکايی "ياهو" (Yahoo) در خصوص حق افشای درخواست های سرويس های اطلاعاتی برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران، از سازمان امنيت ملی اين کشور به دادگاه شکايت کرد. اين مطلب را روزنامه "گاردين" گزارش داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شرکت "ياهو" به حکم دادگاه در اواسط ژوئيه از حق انتشار اسناد مرتبط با برنامه محرمانه سازمان امنيت ملی PRISM برای جمعاوری اطلاعات کاربران برخوردار شد. اين اسناد حاکی است که شرکت "ياهو" در سال ۲۰۰۹ ميلادی قاطعانه با تامين دسترسی به اطلاعات کاربران به درخواست ساختارهای دولتی و اطلاعاتی مخالفت ورزيد. به حکم دادگاه اسناد مرتبط با اين پرونده بايد تا ماه سپتامبر علنی شود هر چند به مقامات آمريکا حق تصحيح بخشی از آنها داده شده است.

يادآور می شود "ادوارد اسنودن" مامور سابق سازمان سيا آمريکا که به عنوان پيمان کار برای سازمان امنيت ملی اين کشور نيز کار می کرد، اوايل ژوئن اسنادی را منتشر کرد که از برنامه های مافوق محرمانه برای جمعاوری اطلاعات خصوصی کاربران در فضای مجازی پرده بر داشته است. اين برنامه ها امکان می دهد مکالمات و مراسلات الکترونيکی در بزرگترين سايت ها کنترل شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016