چهارشنبه 20 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه الهه راستگو: با بخش تندرو اصلاح طلبان زاويه داشته و دارم

مهر ـ عضو شورای شهر چهارم در واکنش به هجمه اصلاح طلبان به وی بخاطر رايش به قاليباف و با بيان اينکه بخش زيادی از نخبگان جريان اصولگرا با من همسو هستند در نامه ای گفته است: بديهی است که اين هجمه ها اينجانب را از پشت کردن به سوگندی که در ابتدای عضويت در شورای شهر تهران خورده ام باز نخواهد داشت و شرافت و عمل به سوگند خود را به تسليم شدن در برابر ديکتاتوری مدرن ترجيح خواهم داد.

الهه راستگو با ارسال نامه ای به رسانه ها نسبت به بداخلاقی هايی که طی چند روز گذشته به وی شده بود پاسخ داد.

متن اين نامه به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين ديکتاتوری و تک صدايی قبلا داد بخش بزرگی از جناح موسوم به چپ و اصلاح طلبان فعلی را در آورده بود يعنی يک حزب دولتی که برآمده از دولت هفتم و هشتم بود از طرف تمام جريان تصميم می گرفت و اگر کسی با آن تصميم مخالفت داشت با بهره گيری از رافت های مختلف و در قالب های زيبايی که داشت نه تنها مخالفين بلکه منتقدين را يا از صحنه بيرون می کرد و يا مجبور به سکوت می کرد.

اين درحالی بود که ادعای گسترش جامعه مدنی و مشارکت مردم توسط آنان گوش فلک را کر می کرد. اينجانب بر اساس شناخت و اقناع وجدانی و طبق سوگندی که هنوز چند روزی از آن نگذشته به مردم شريف تهران متعهد می شوم که بر اساس اقناع آنچه که پس از تحقيق و دريافتهای خودم به آن رسيده ام از منافع شهروندان دفاع کنم و آن را به منافع شخصی و باندی ترجيح دهم.

حتی اگر ديکتاتورهای مدرن و قيم ماب راخوش نيايد و انبوه اهانتها ، تحقيرها و توهين ها را در شبکه رسانه ای داخلی و خارجی خود به اينجانب نثار نمايند چراکه از سال ۷۶ با اين شيوه استبداد مدرن آشنا شده و بارها از سوی آن نواخته شده ام. از اين قيم مابان به ظاهر دموکرات سوالی دارم و آن اين است که شعار شما توجه به آرا و نظرات مردم نيست؟

آيا مردم شريف تهران در نظرسنجی هايی که خودتان انجام داده ايد آقای قاليباف را بر ديگران ترحيج نداده بودند؟ اين برخورد دوگانه شما بسيار شبيه به دموکرات مابان غربی آمريکايی است که نشان می دهد دموکراسی فقط در زمانی مقبول شماست که همسو با نظرات و علايق جناحی و حزبی شما باشد.

يکی از دلايلی که اينجانب را قانع کرده که به آقای محسن هاشمی رای ندهم همانا حمايت شما از ايشان بود چراکه در گذشته نه چندان دور وی و پدرش را افراد ديکتاتور معرفی و انواع و اقسام اتهامات مالی و ... را نثار آنان می نموديد کافی است برای اينکه کاملا به يادتان بيايد در رسانه های از سال ۷۶ تا ۸۴ نام ايشان راجستجو کنيد؛ حال چه اتفاقی افتاده که به حمايت از ايشان برخواستيد. اگر اتهامات ديروز شما کذب بوده بايد صراحتا توبه کنيد و از آقای هاشمی و فرزندانش عذرخواهی کنيد يا اينکه شما ماهيت خود را نشان دهيد؟

اينجانب صراحتا اعلام می کنم که با بخشی از جريان اصلاح طلب که اتفاقا بخش تندروی آن محسوب می شوند و جالب آنکه بر اساس جبر زمانه اکنون شعار اعتدال می دهند ! و از دولت سهم خواهی می کنند زاويه داشته و دارم و تا آنجا که مطلع هستم بخش زيادی از نخبگان اين جريان با اينجانب نيز همسو هستند، اما غالبا به دليل جلوگيری ازهتک حرمت خويش جرات بيان انتقادات خود را از اين قيم مابان ندارند.

به نظر اينجانب چنانچه نقد درون گفتمانی در جريان اصلاح طلب انجام نشود مجددا با برخود قاطبه مردم رو به رو خواهيم شد.

مردم از شعار های رنگارنگ و مردم فريب خسته اند و به دنبال خادمين واقعی خود می باشند و با دقت گفتار و کردار ما را رصد نموده و در انتخابات با رای هوشمندانه خويش پاسخ ما را داده و خواهند داد و به نظر من چنانچه مجددا ديکتاتوری مدرن بر جريان اصلاحات حاکم شوند اين مقدار اقبال نسبی مردمی را قطعا و يقينا از دست خواهيم داد و من به عقلای جريان هشدار جدی می دهم که زودتر چاره ای برای اين مشکل اساسی بينديشند.

اينجانب می توانستم رای خويش را در شورای شهر پنهان کنم اما بر اساس اقناع وجدانی که آقای دکتر قاليباف را بر آقای مهندس هاشمی به دلائل متعدد از جمله توانايی اجرايی ترجيح دادم و به صورت شفاف رای خويش را ارائه نمودم البته اين هم قابل ذکر است که ديکتاتوری مدرن نگذاشت که فرد ديگری در جريان اصلاحات کانديدا شود و گرنه افرادی در جريان اصلاح طلب خود را در معرض قرار داده بودند که اگر ديکتاتوری مدرن اجازه می داد قطعا اينجانب و برخی ديگر از اصلاح طلبان شورا به آنان رای می داديم.

به دنبال تخريب سازمان يافته جريان ديکتاتوری مدرن اينجانب به عنوان يک بانوی اصلاح طلب صراحتا فاصله و اختلاف ديدگاه عميق و اساسی خود را با اين غوغاسالاران مدرن و به ظاهر دموکرات ابزار می دارم و خود را برای حملات و هجمه های ناجوانمردانه آنان که به انواع مختلف شروع شده و ادامه دارد آماده کرده ام . بديهی است که اين هجمه ها اينجانب را از پشت کردن به سوگندی که در ابتدای عضويت در شورای شهر تهران خورده ام باز نخواهد داشت و شرافت و عمل به سوگند خود را به تسليم شدن در برابر ديکتاتوری مدرن ترجيح خواهم داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016