سه شنبه 19 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دفاعيه الهه راستگو درباره رای خود به قاليباف

الهه راستگو در نطق دفاعيه خود نسبت به رايی که عليرغم توافق با اصلاح طلبان به محمد باقر قاليباف داد، گفت: مورد بی‌مهری و بی‌توجهی برخی رسانه‌ها و افرادی قرار گرفتم که رفتارشان مصداق بارز بداخلاقی و بی‌حرمتی به آزادگی و آزادانديشی است.

به گزارش خبرنگار «شهری» ايسنا، الهه راستگو امروز در جريان سومين جلسه شورای شهر چهارم در ابتدای جلسه در نطقی پيش از دستور اظهاراتی را در دفاع از خود نسبت به اظهارات گفته شده در مورد رای‌ خود به محمد باقر قاليباف مطرح کرد و گفت: هفته گذشته در برابر کلام الله مجيد به خداوند متعال سوگند ياد کرديم که با تکيه بر شرف انسانی خويش در حفظ امانت مردم و انجام هرچه بهتر وظايفشان کوشا باشيم و در همه زمينه‌ها قدر و انصاف را در نظر بگيريم و مادامی که در شورای شهر عضويت داريم بر رعايت صرفه و صلاح و پيشرفت امور شهر به شهرداری اهتمام ورزيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی گفت: امروز با بيش از ۳۲ سال سابقه خدمت در سنگرهای تدريس در آموزش و پرورش ( تربيت معلم شهر، مرکز آموزش عالی فرهنگيان،‌ مجلس شورای اسلامی،‌ وزارت کار و امور اجتماعی و مجمع تشخيص مصلحت نظام) افتخار خدمت به مردم را در اين جايگاه دارم و به سبب رعايت يکسری اصول بديهی در انتخاب شهردار تهران مورد بی‌مهری و بی‌توجهی برخی رسانه‌ها و افرادی قرار گرفتم که رفتارشان مصداق بارز بد اخلاقی و بی‌حرمتی به حريت و آزادگی و آزادانديشی است؛ البته مسائل ديگری هم هست که فعلا در مورد آنها سکوت می‌کنم و در صورت لزوم آن را بيان خواهم کرد.

راستگو اضافه کرد: من همواره عدالت و صرفه و صلاح ملی و مردم را بر منافع شخصی خود ترجيح داده‌ام و سوابقم آن را نشان می‌دهد و خود را اصلاح طلب می‌دانم. در واقع من اصلاح طلب بوده، هستم و خواهم بود، اما بر پايه يک سری اصول اصلاح طلبی يعنی اصلاح امور جامعه و حرکت از وضع موجود به حرکت به وضع مطلوب.

وی ادامه داد: افرادی در خصوص من اظهار نظر کرده‌اند که اصلا هيچ سابقه سياسی نداشته و ندارند و تقريبا همه افراد همگروه من که به شورا راه يافتند قبل از شروع کار می‌گفتند که شورا جای کار سياسی نيست ولی آنچنان در مسائل سياسی فرو رفتند که تقريبا مصالح مردم به فراموشی سپرده شد.

راستگو اظهار کرد: وظيفه من و همکارانم در مقابل مردم شريفی که به ما رای دادند، ايجاد فضايی آرام،‌ توام با شادی و نشاط و بدور از تنش و سياسی کاری جهت فراهم کردن شرايط لازم برای زندگی سالم و رو به تعالی است.

اين عضو شورای شهر تهران تصريح کرد: من به عنوان نماينده منتخب مردم تهران، ری و شميرانات، عليرغم احترامی که برای خانواده آيت الله هاشمی رفسنجانی قائل بوده و هستم و شناختی که از تخصص و تجارب آقای هاشمی داشتم و بررسی‌های همه جانبه و مقايسه سوابق، تجارب و برنامه‌های وی در مقايسه با قاليباف و با توجه به نيمه تمام بودن بعضی پروژه‌های شهری و هزينه‌های کلان اقتصادی که در اين برهه از زمان برای مردم شهر تهران وجود دارد، به قاليباف رای دادم و اميدوارم عملکرد شايسته وی موجب خوشحالی و دلگرمی مردم شهرمان،‌ همکاران شورا و شهرداری تهران شود.

وی در عين حال تاکيد کرد که برای خدمت رسانی بهتر به مردم، شهرداری نيازمند اصلاحاتی است و از رسانه‌ها خواست تا در مورد عملکرد اعضا منصفانه برخورد کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016