پنجشنبه 21 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اظهارات وزير اطلاعات درباره تخليه اردوگاه اشرف

ايسنا ـ وزير اطلاعات با اشاره به فروپاشی قرارگاه مرکزی منافقين معروف به قرارگاه اشرف در عراق گفت: اين سرانجام برای منافقين قابل پيش‌بينی بود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمود علوی روز پنجشنبه با اشاره به اين‌که «همان‌طور که ملت شريف ايران و مردم آزاديخواه جهان خبردار شدند قرارگاه مرکزی منافقين معروف به قرارگاه اشرف دچار فروپاشی شد.» تصريح کرد: اين يک فرآيند طبيعی برای تشکيلاتی بود که پايه کار خود را بر اساس جنايت، ايجاد رعب و وحشت و ترور گذاشته بودند؛ آن هم ترور انسان‌های مظلومی که حاضر نشده بودند که زير بار ظلم، استکبار و ننگ و عار روند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اظهار کرد: قرآن سرانجام چنين مجموعه و گروهی را که از مسير خدا به سمت مسير انحرافی، کارهای زشت و ناپسند می‌رفت، انحراف صددرصد از راه خدا و به تمسخر گرفتن آيات الهی عنوان می‌کند؛ بنابراين پايان کار کسانی است که راه بدی و زشتی را دنبال می‌کنند و آيات الهی را تکذيب می‌کنند و به تمسخر می‌گيرند.

وی ادامه داد: منافقين گروهک گمراه بودند که برای ادامه حيات سياسی ننگين خود دست به هر جنايتی زدند، حاضر به مزدوری جنايتکاری همچون صدام شدند و دست‌های خود را پس از آلوده کردن به خون بهترين فرزندان ايران اسلامی به خون مردم مظلوم عراق نيز آلوده کردند.

وزير اطلاعات با طرح اين سوال که «گروهک تروريستی منافقين به غير از اين انتظار چه سرنوشتی را می‌توانستند داشته باشند؟» گفت: با اقدامات آن‌ها شعله خشم ملت عراق زيانه کشيد و اين جنايتکاران را در شراره خود تبديل به خاکستر کرد. اراده ملت مظلوم عراق، ابتدا ماشين جنگی عاريتی آنان را از کار انداخت و عناصر موثر آنان را به کيفر جنايتشان رساند و سپس بساطشان را از خاک و سرزمين خود جمع کرد و به زباله‌دان تاريخ افکند.

وی خاطرنشان کرد: فروپاشی قرارگاه اشرف تجلی اراده مظلومان عراق است که هم انتقام خون به ناحق ريخته مردم اين کشور را گرفتند و هم مرهمی بر زخم‌های بی‌شمار مردم ايران اسلامی نهادند که از ددمنشی‌های اين گروهک، زخم‌های بی‌شماری بر تن خود داشت.

وی گفت: فروپاشی اين گروهک تروريستی از سوی ديگر نشان داد که اين تشکيلات يک لانه عنکبوتی بيش نبود.

علوی با بيان اين‌که «ما اين اقدام قهرمانانه ملت عراق را به مردم آن کشور و همچنين ملت ستمديده ايران اسلامی تبريک می‌گوييم»، اظهار کرد: خدای متعال را به خاطر اين پيروزی دو ملت عراق و ايران شاکريم.

وی ادامه داد: جا دارد آن‌هايی که فريب اين گروهک را خورده‌اند و سال‌ها زندگی را در تلخی های دربه‌دری، آوارگی و حصر فکری و روحی تجربه کردند به عقل و انديشه خود مراجعه کنند که اين مسير سرنوشتی جز اين ندارد.

وی با اظهار اميدواری نسبت به اين‌که «خداوند متعال همه ما را عاقبت به خير کند» خطاب به فريب خوردگان گروهک تروريستی منافقين گفت: مقتضای عقل و انديشه اين است که به آغوش ملت مسلمان ايران بازگردند و اگر دست‌شان به خون انسانی آلوده نشده است، از گذشت و بزرگواری ملت ايران برخوردار شوند، در دامان اين ملت زندگی انسانی خود را دنبال کنند و به اين در به دری خود پايان دهند. مطمئن باشيد جريانی که پشت به ملت خود می‌کند، سرانجامی جز مزدوری و دريوزگی بيگانگان و جز سقوط و فروپاشی ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016