دوشنبه 25 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

۸۰۰ کارگر قرار دادی و رسمی صدرا پايان شهريور اخراج می شوند

ايلنا ـ دبير خانه کارگر استان بوشهر از صدور حکم اخراج ۸۰۰ نفر از کارگران قرار دادی و رسمی در واحد کشتی سازی شرکت صنعتی دريايی ايران (صدرا) تا پايان شهريور ماه سال جاری خبر داد.

«موسی مير جهانمردی» در تشريح جزئيات اين خبر به ايلنا گفت: با توجه به اينکه درشرکت صنعتی دريايی ايران (صدرا) بيش از ۱۵۰۰ کارگر قراردادی ورسمی با کارفرمايی چندين شرکت پيمانکاری همانند فرا ساحل، آريا صنعت، صادق صنعت و... در ساخت پروژه‌های دريايی فعاليت دارند، اخيرا به دليل رکود کار که موجب جابجايی شرکت‌های پيمانکاری و ورود پيمانکاران جديد در بخش کشتی سازی اين شرکت عظيم دريايی رخ داده است، ۸۰۰ نفر از اين کارگران که در سه ماه گذشته نيز حقوقی دريافت نکرده‌اند با دريافت حکم اخراج از سوی کارفرما، در انتظار اخراج خود تا پايان شهريور ماه هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين فعال کارگری سوابق کار اين کارگران را از دو سال تا ۲۰ سال عنوان کرد و افزود: بخش عمده اخراج اين تعداد کارگر، مربوط به شرکت پيمانکاری فرا ساحل است که قصد دارد با اتمام قرار داد ۵۳۸ کارگر تا پايان شهريور ماه، آنان را اخراج کند.

او در بخش ديگری از سخنان خود به انباشت بدهی‌های پيمانکاران شرکت صنعتی دريايی ايران صدرا به تامين اجتماعی اشاره کرد و گفت: گفته می‌شود ميزان بدهی يکی از شرکت‌های پيمانکاری به سازمان تامين اجتماعی حدود ۲۷۰ ميليون تومان است.

اين فعال کارگری با بيان اينکه شرکت صنعتی دريايی ايران (صدرا) يکی از مطرح‌ترين واحد‌های ساخت و تعميرات کشتی و اجرای سکوهای نفتی و گاز در کشور است، اظهار داشت: اغلب نيروهای فعال در مجموعه «صدرا» را کارگران با تجربه و مهندسان متخصص تشکيل می‌دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016