سه شنبه 2 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برنامه‌های اولين روز سفر رييس‌جمهور به نيويورک


ايسنا ـ رييس‌جمهور کشورمان که در اولين دقايق امروز (سه‌شنبه) به وقت تهران وارد نيويورک شده است، بامداد چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحانی جهت شرکت در شصت و هشتمين مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نيويورک شد و در فرودگاه جان اف کندی مورد استقبال محمد خزايی سفير و نماينده دائمی جمهوری اسلامی ايران در سازمان ملل و جمعی از مسئولان و کارمندان دفتر نمايندگی جمهوری اسلامی ايران در سازمان ملل قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در برنامه کاری اولين روز سفر رييس‌جمهور برنامه‌های متعددی پيش‌بينی شده است که از جمله مهمترين آنها شرکت در مراسم افتتاحيه مجمع عمومی سازمان ملل متحد است. اين مراسم ساعت ۹ صبح به وقت نيويورک و پنج بعدازظهر به وقت تهران خواهد بود.

رييس‌جمهور همچنين ساعت ۱۷ سه‌شنبه به وقت نيويورک و بامداد چهارشنبه به وقت تهران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد کرد و به تشريح ديدگاه‌های جمهوری اسلامی ايران در ارتباط با مسائل منطقه و جهانی خواهد پرداخت.

حسن روحانی پيش از ترک تهران اعلام کرد که در اين سفر تلاش خواهد کرد چهره واقعی ملت ايران را به جهانيان نشان دهد و در اولين سخنان خود در سفرش به نيويورک، در جمع خبرنگاران در فرودگاه جان اف کندی، ضمن اعلام برنامه‌هايش گفت: اميدواريم بتوانيم در جهت تبيين اهداف نظام و احقاق حقوق ملت ايران گام‌های خوبی برداريم.

رييس‌جمهور احتمالاً امشب - به وقت نيويورک - در ضيافت شام بان‌کی‌مون دبيرکل سازمان ملل متحد شرکت خواهد کرد.

در اين ارتباط، سخنگوی سازمان ملل متحد پيش‌بينی کرد که ديدار حسن روحانی رييس‌جمهور ايران با باراک اوباما رييس‌جمهور آمريکا در حاشيه اين ضيافت شام انجام شود.

رييس‌جمهور همچنين امروز با برخی رسانه‌های معتبر بين‌المللی صحبت خواهد کرد و در حاشيه مجمع عمومی سازمان ملل متحد نيز با روسای جمهور برخی کشورهای شرکت‌کننده ديدار می‌کند که از جمله مهمترين اين ديدارها می‌توان به ديدار با رييس‌جمهور فرانسه اشاره کرد.

بر اساس اين گزارش، روسای جمهور ايران و فرانسه از سال ۲۰۰۵ تاکنون با يکديگر ديداری نداشته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016