چهارشنبه 3 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی دولت: دولت خواهان ثبات بازار ارز است

ايرنا ـ تهران - سخنگوی دولت با ارايه توضيحاتی درباره اظهارات اخير «ولی الله سيف» رييس کل بانک مرکزی در مورد بهای ارز گفت: سخنان ايشان به اين مفهوم نيست که دولت به دنبال افزايش ارز باشد بلکه دولت اصلا چنين قصدی ندارد و خواهان ثبات بخشيدن به بازار ارز است.

به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا، «محمدباقر نوبخت» در حاشيه جلسه روز چهارشنبه هيات دولت در جمع خبرنگاران همچنين در پاسخ به سوالی درباره نامه اخير «عزت الله ضرغامی» رييس سازمان صدا و سيما به رييس جمهوری در باره تعليق موضوع واگذاری مالکيت زمين های نمايشگاه بين المللی تهران به سازمان صدا و سيما افزود: آقای ضرغامی نامه ای به دکتر روحانی در مورد بررسی اين موضوع نوشته که رييس جمهوری در حال بررسی اين نامه است؛ بنابراين بعد از اين که نظر دولت در اين زمينه قطعی شود به رسانه ها اعلام خواهد شد.

سخنگوی دولت همچنين درباره بازگشت ساعات کاری سازمان های دولتی به روال گذشته نيز گفت: طبق قانون، ساعت کاری کارکنان دولت، ۴۴ ساعت در هفته است که آنچه که پيش تر از سوی دولت در اين باره اعلام شد، در راستای اجرای قانون است و البته در کنار آن تلاش خواهيم کرد که وضعيت معيشت و پرداخت ها را نيز بهبود ببخشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی دولت در ادامه از همکاری رسانه ها با دولت برای انعکاس اخبار و مصوبات هيات وزيران قدردانی کرد و اظهارداشت: امروز جلسه هيات دولت بيشتر به استماع گزارش های مختلفی که دستگاه های اجرايی داشتند، گذشت.

نوبخت گفت: در اين نشست همچنين ارزيابی مقدماتی از سفر موفقيت آميز رييس جمهوری به سازمان ملل انجام شد.

وی توضيح داد: با توجه به ملاقات هايی که هيات ايرانی داشت، متن سخنرانی رييس جمهوری و انعکاس آن در رسانه های خارجی، ديدگاه مثبت، هم در آمريکا و هم در اروپا نسبت به اين سخنان، نکات اميدبخشی بود که امروز در جلسه هيات دولت مطرح شد.

به گفته وی بدون ترديد سفر موفقيت آميز رييس جمهوری می تواند در شرايط داخلی و روابط بين الملل موثر باشد که پس از بازگشت رييس جمهور و هيات همراه، به طور مشروح دستاوردهای سفر مورد بحث و بررسی قرار می گيرد.

نوبخت با اشاره به اين که پس از جلسه هيات وزيران نشست ستاد تدابير ويژه اقتصادی برگزار می شود اضافه کرد: نکته ديگر که در جلسه امروز مورد توجه قرار گرفت بازتاب سخنان « ولی الله سيف » در خصوص نرخ ارز در رسانه ها بود.

نوبخت سياست دولت در خصوص اقتصاد و وضعيت اقتصادی خانوارها را بسيار شفاف خواند و گفت: بهبود وضعيت معيشت خانوارها يکی از اهداف اقتصادی دولت در اين دوره است که ثبات اقتصادی يکی از نيازهای آن محسوب می شود.

وی با بيان اين که می توان از طريق ثبات اقتصادی در جهت اهداف مربوط به اين حوزه عمل کرد گفت: ثبات اقتصادی زمينه سرمايه گذاری را فراهم می کند.

سخنگوی دولت با يادآوری اين موضوع که اقتصاد کشور در سال های گذشته، تحت تاثير نوسانات قيمت ارز، ثبات خود را در مقاطعی از دست داده بود به مردم خاطرنشان کرد: بنابراين کنترل نوسانات شديد نرخ ارز سياستی که دولت در پيش دارد و بانک مرکزی نيز به عنوان مسوول در اين زمينه فعال است.

تلاش دولت برای يافتن نرخ واقعی ارز

سخنگوی دولت ادامه داد: ما متناسب با ثبات بخشی اقتصاد و کنترل نوسانات می توانيم نرخ تعادلی قيمت ارز را مشخص کنيم گرچه چند ماه گذشته نشان داده که ارز قيمت خود را حدود سه هزار تومان تنظيم کرده است.

نوبخت گفت: تلاش ما اين است و اميدواريم که با افزايش توليد و سرمايه گذاری بتوانيم نرخ واقعی ارز را تعيين کنيم که با آن هدف دولت يعنی بهبود وضعيت معيشت خانوارها هماهنگ باشد.

لزوم سامان دهی نقدينگی ۴۵۰ هزار ميليارد تومانی بازار ارز

نوبخت با بيان اين که دولت به شدت به دنبال ايجاد ثبات نسبی در بازار ارز است گفت: تلاش می کنيم بجای آزاد گذاشتن نقدينگی ۴۵۰ هزار ميليارد تومانی موجود در بازار ارز، آن را با استفاده از سياست های سنجيده به سمت بازارهای ديگر ببريم.

وی با بيان اين که نوسانات قميت ارز برای اقتصاد و بازار مضر است گفت: همان طور که بايد نسبت به افزايش های غيرواقعی قيمت ارز در مقاطع کوتاه حساس باشيم و اجازه ندهيم که قيمت ارز از يک حد مشخص بالاتر رود، به همان اندازه بايد نسبت به پايين آمدن مقطعی قيمت آن حساس باشيم و بتوانيم ثبات نسبی در قيمت ارز ايجاد کنيم.

ثبات را به اقتصاد برخواهيم گرداند

سخنگوی دولت در ادامه سخنانش اعلام کرد: دولت با برنامه های ميان مدت و بلند مدتی که طراحی کرده است، ثبات را به اقتصاد کشور برخواهد گرداند و می توانيم شاهد قيمت واقعی ارز در جامعه باشيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016