چهارشنبه 27 شهریور 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی دولت: ساعت کار کارکنان دولت به روال قبل بازمی‌گردد

ايسنا ـ سخنگوی دولت از تصميم برای بازگشت ساعات کاری کارکنان دولت به روال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدباقر نوبخت صبح امروز در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران به تشريح مصوبات امروز هيات وزيران پرداخت و اظهار کرد: انتخاب دو استاندار استان‌های زنجان و خراسان شمالی از مصوبات امروز هيات وزيران بود و طی آن جمشيد انصاری به عنوان استاندار زنجان و سيدعلی‌اکبر پرويزی به عنوان استاندار خراسان شمالی استانداريشان به تصويب هيات محترم وزيران رسيد.

وی در ادامه بحث بهره‌وری عوامل توليد از جمله ساعات کار را از ديگر موارد مورد توجه در جلسه امروز هيات وزيران خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به تقليل رشد اقتصادی به يک دهم درصد و همچنين با توجه به اين‌که با محدوديت منابع در سرمايه‌گذاری مواجه هستيم، انتظار داريم که به طرق مختلف بهره‌وری از جمله بهره‌وری نيروی انسانی افزايش پيدا کند. در همين راستا ضمن اين‌که ما مطالعه می‌کنيم به چه ترتيب می‌شود اين انگيزش را افزايش داد، متاسفانه با يک واقعيت در ماه‌های گذشته مواجه بوديم و آن اين‌که تعداد ساعات کار کارکنان دولت بر اساس مصوبه صريحی که در ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری وجود دارد، بايد ۴۴ ساعت باشد،اما عملا کمتر از ۴۴ ساعت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نوبخت گفت: با محاسباتی که ما انجام داده‌ايم، همچنين گزارش‌هايی که از دستگاه‌های مختلف دريافت کرده‌ايم به اين نتيجه رسيديم که اين ساعات کمتر از ۴۴ ساعت است و با توجه به اين‌که در آذر ماه و تير ماه ۸۹ به علت وضعيت آب و هوا يک ساعت از کار کارکنان کمتر شده بود، ولی بعد از اين‌که اوضاع اقليمی به حالت عادی برگشت، تعداد ساعات به حالت اوليه باز نگشت و از آنجا که دولت خود را موظف به اجرای قانون می‌داند بخشنامه‌ای از سوی معاونت توسعه و سرمايه نيروی انسانی ابلاغ شد که طی آن تعداد ساعات کاری بر اساس قانون مورد توجه قرار بگيرد و ما به قانون برگرديم.

سخنگوی دولت گفت: اميدواريم همه دستگاه‌ها بحث بازگشت به قانون را مدنظر قرار دهند.

خبرنگار ديگری در مورد احيای سازمان برنامه و بودجه از نوبخت پرسيد که وی در اين باره گفت: توجه داريد که ادغام دو معاونت نظارت راهبردی، همچنين توسعه مديريت انسانی جزو برنامه‌های اعلام شده دولت بود و مجلس نيز با اين موضوع موافقت کرد و کليات طرح آن در کميسيون برنامه و بودجه به تصويب رسيد. کارگروهی از مجلس و دولت نيز با اين موضوع موافقت کردند. با شروع کار مجلس بعد از تعطيلات تابستانی اين موضوع جزو اولين دستورات در مجلس خواهد بود و ان‌شاءالله ما بتوانيم اين سازمان را تشکيل دهيم.

نوبخت همچنين گفت: در همين راستا و با تاسيس اين سازمان و تخصيص بهينه منابع به جای اينکه سليقه‌ای عمل شود بر اساس نظرات کارشناسی عمل خواهد شد.

خبرنگار ديگری با توجه به تشکيل کارگروهی مبنی بر پيگيری حقوق ملت ايران و نقش آمريکا در کودتای ۲۸ مرداد از نوبخت پرسيد که وی در اين باره گفت:‌ از آنجا که وزارت خارجه در اين باره ماموريت دارد ،تقسيم کار مربوط در اين حوزه از طريق سخنگوی اين وزارتخانه اعلام می‌شود.

خبرنگار ديگری با توجه به فرمايشات اخير مقام معظم رهبری و استفاده از تعبير نرمش قهرمانانه در مذاکرات پرسيد رويکرد دولت در مذاکرات ديپلماتيک به چه صورت خواهد بود که نوبخت در اين باره پاسخ داد: دکتر روحانی در مذاکراتی که خواهند داشت همچنين وزارت خارجه نيز در همين راستا به نحو مقتضی همين منويات مقام معظم رهبری را که بحث بسيار سنجيده‌ای است را لحاظ می‌کند.

همان خبرنگار پرسيد آيا تاکنون اين رويکرد وجود نداشته است که نوبخت پاسخ داد: اگر هر جايی که اينطور نبوده مقام معظم رهبری تذکرات لازم را داده‌اند. آن زمان که دبيرخانه شورای عالی امنيت ملی با مسئوليت آقای روحانی اداره می‌شد، چه در خلال مديريت و چه در پايان مديريت ايشان، مقام معظم رهبری بر اين نکته اشاره داشتند که اين حوزه با تدبير مديريت می‌شده است.

وی همچنين گفت: قطعا با توجه به صراحت مقام معظم رهبری در اين بحث، اين موضوع از سوی مجريان دولت به صورت قوی مورد ملاحظه قرار می‌گيرد.

خبرنگار ديگری پرسيد در کدام وزارتخانه‌ها بحث ارتقای سلامت اداری مدنظر قرار می‌گيرد که وی گفت: معاونت نظارت و راهبردی رييس‌جمهور، همچنين وزارت دادگستری، وزارت امور اقتصاد و دارايی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در اين بحث فعاليت خواهند داشت و اطلاع‌رسانی‌های خود را به نحو شايسته انجام می‌دهند.

نوبخت در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اين‌که در جريان سفر به نيويورک به چه ميزان به مذاکرات اقتصادی توجه می‌شود و بخش خصوصی نيز اعتراضی داشت که در اولين سفر خارجی رييس جمهور نمايندگانی از بخش خصوصی همراه‌شان نبودند و آيا در سفر به نيويورک اين اتفاق خواهد افتاد يا نه؟ گفت: آنچه که عرض کردم رويکرد عمومی دولت اين است که در گفت‌وگوها و مذاکرات با کشورهای ديگر در کنار توجه به مسائل سياسی مسائل اقتصادی نيز مورد توجه قرار بگيرد و رييس جمهور در اين مورد تاکيد دارند. در مورد سوال آخر نيز يعنی سفر رييس جمهور به نيويورک قرار است اطلاع‌رسانی ويژه ای شود، در آنجا توضيحات داده خواهد شد.

وی همچنين در مورد زمان معرفی سه وزير برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم و تحقيقات و ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی نيز گفت: هنوز زمان دقيقی برای اين کار مشخص نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016