چهارشنبه 3 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير اطلاعات: آزادی تعدادی ديگر از زندانيان در عيد غدير خم

وزير اطلاعات از آزادی تعداد ديگری از زندانيان در عيد غدير خم خبر داد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين علوی در حاشيه جلسه دولت در جمع خبرنگاران گفت: در عيد غدير خم زندانيان بيشتری مشمول عفو و رحمت قرار می‌گيرند و ما منتظر هستيم که هديه خوبی به اين اشخاص و مردم در اين روز داده شود.

وزير اطلاعات درباره آزادی زندانيانی که اخيرا آزاد شده‌ا‌ند گفت: اين نخستين‌بار نيست که نسيم رحمت و رأفت از جايگاه رهبری معظم انقلاب اسلامی وزيدن گرفته و جمعی از زندانيان را مشمول عفو و بخشودگی نظام کرده است و البته اين مسبوق به سابقه بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وی افزود: هم‌اکنون شاهد وزش اين نسيم هستيم و در آينده نيز شاهد وزيدن اين نسيم خواهيم بود به خصوص که در جامعه ما در حال حاضر يک آرامش حکم فرماست و نگاه مردم اميدوارانه است.

علوی گفت: طبيعتا ارکان نظام به ويژه مقام معظم رهبری که حکم پدر جامعه را دارند علاقمندند تا چنين فضايی استمرار پيدا کنند و نگاه اميدوارانه مردم به آينده پررنگ‌تر و پايدارتر شود و طبيعی است که در جهت پايداری اين نگاه روشن‌بينانه و اميدوارانه به آينده شاهد اينگونه برنامه‌ها و آزادی جمع بيشتری از زندانيان قطعا خواهيم بود و ان‌شاءالله اين اميد را داريم که مردم ما در عيد سعيد غدير خم عيدی خوبی دريافت کنند.

خبرنگاری پرسيد اين آزادی‌ها بنا به درخواست کدام دستگاه انجام می‌شود و اصلا بايد به درخواست کسی باشد که رهبری با آن موافقت کنند وی در اين باره اظهار کرد: اين موضوع طبيعت نظام اسلامی است چرا که نظام اسلامی علاقمند نيست کسی در زندان باشد همانطور که علاقمند نيست کسی در بيمارستان باشد. يعنی دوست ندارد کسی بيمار باشد که ناچار به بيمارستان برود همانطور هم علاقمند است که همه در چارچوب هنجارها زندگی کنند و نيازی نباشد که کسی به زندان بروند.

وی گفت: طبيعت نظام علاقه‌مند است که مردم در يک فضای آزاد مشغول کار وزندگی باشند و بتواند از فضای رعفت و رحمت نظام همگی برخوردار باشند.

خبرنگاری پرسيد آيا آقای روحانی در اين باره درخواستی به رهبری مطرح کرده است که علوی در اين باره گفت: من کليت را عرض کردم طبيعی است در جرييات هم چيزی می‌تواند ممکن باشد.

خبرنگاری خطاب به علوی گفت: بنابراين با توجه به اظهارات شما آيا تعداد بيشتری از زندانيان سياسی در عيد غدير خم آزاد می‌شود که وی گفت: من عرض نکردم که چه زندانيانی عرض کردم که زندانيان بيشتری مشمول عفو و رحت قرا می‌گيرند و ان‌شاءالله منتظر هستيم که هديه خوبی به اين عده اشخاص و مردم پرداخت شود.

خبرنگاری هم همچنين در خصوص وضعيت آقايان ميرحسين موسوی و کروبی پرسيد که وی دراين باره گفت: من کليت بحث را عرض نمودم شما به همين کليات اکتفا کنيد و ان‌شاءالله در آينده هم به اميد خدا در خدمتتان خواهيم بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016