شنبه 6 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين شريعتمداری: اظهارات روحانی با اعتماد به دولت آمريکا در تناقض است

• مديرمسئول روزنامه کيهان با اشاره به مباحث مطرح‌شده درباره مکالمه تلفنی رؤسای جمهوری ايران و آمريکا، گفت: چنانچه طبق گفته روحانی، اين درخواست از سوی اوباما بوده باشد، نشان می‌دهد دولت آمريکا در حد اعلام نظر درباره يک مکالمه تلفنی هم صداقت ندارد.

خبرگزاری فارس: اظهارات روحانی با اعتماد به دولت آمريکا در تناقض است

حسين شريعتمداری مدير مسئول روزنامه کيهان در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس با اشاره به مباحث مطرح شده درباره اينکه چه کسی درخواست مکالمه تلفنی اوباما و روحانی را داده است، گفت: دقايقی بعد از گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی با اوباما، خانم رايس مشاور امنيت ملی در مصاحبه با CNN اعلام کرد که اين مکالمه تلفنی به درخواست روحانی صورت گرفته و تاکيد کرد که اين درخواست برای آنها تعجب آور بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: سوزان رايس می‌گويد، به ما اطلاع دادند آقای روحانی مايل است در حالی که می خواهد از نيويورک خارج شود، از طريق تلفن با اوباما گفتگو کند.

شريعتمداری همچنين با اشاره به اظهارات روحانی بعد از ورود به تهران مبنی بر اينکه درخواست برای گفت‌‌وگوی تلفنی از سوی اوباما بوده است، اظهار داشت: اظهارات جناب آقای روحانی نشان می‌دهد علاوه بر اصل گفتگو که جای بحث و بررسی دارد، اين نکته که چه کسی برای گفت‌وگو پيش قدم شده است نيز از نگاه هر دو طرف اهميت داشته و آنها حيثيت خود را در گرو آن می‌دانند.

اين کارشناس مسائل استراتژيک تصريح کرد: اين ماجرا از ۲حال خارج نيست، اول آنکه در خواست گفتگو از سوی روحانی بوده است که اگر اينگونه باشد اظهارت رئيس جمهور محترم هنگام ورود به تهران که طرف مقابل را درخواست کننده گفتگو معرفی کرده با شعار دولت راستگويان تناقص دارد و انتظار اين بوده و هست که رئيس جمهور محترم واقعيت ها را با مردم در ميان بگذارند.

وی افزود: اما چناچه اين درخواست از سوی اوباما صورت گرفته باشد، نشان دهنده آن است که دولت آمريکا حتی در حد و اندازه اعلام نظر درباره يک مکالمه تلفنی هم صداقت نداشته و قابل اعتماد نيست؛ بنابراين سوال بعدی آن است که جناب روحانی با چه تحليل و تفسيری به اوباما و دولت وی اعتماد کرده و از اين به اصطلاح اعتماد متقابل با آن همه تبليغات پرحجم ياد می‌کند.

شريعتمداری تاکيد کرد: البته اينکه دولتمردان محترم اصرار دارند اوباما را درخواست کننده مکالمه بنامند نشان می دهد خود آقايان به زشتی و پلشتی اين اقدام اعتراف دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016