شنبه 6 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشاور امنيت ملی آمريکا: گفت‌وگوی اوباما و روحانی سازنده و دوستانه بود


ايسنا ـ مشاور امنيت ملی آمريکا اولين گفت‌وگوی تلفنی بين رييس‌جمهور ايران و همتای آمريکايی‌اش را «دوستانه و سازنده» دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سوزان رايس، مشاور امنيت ملی آمريکا روز جمعه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که هيات ايرانی با دولت باراک اوباما، رييس‌جمهور آمريکا درخواست گفت‌وگوی تلفنی بين اوباما و حسن روحانی همتای ايرانی‌اش را مطرح کردند.

رايس مدعی شد: امروز در کمال تعجب آنها با ما تماس گرفتند تا بگويند رييس‌جمهور روحانی مايل است با رييس‌جمهور اوباما در مسير خروج از شهر گفت‌وگوی تلفنی داشته باشد و ما توانستيم ترتيب اين تماس را بدهيم و آنها گفت‌وگوی سازنده داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داد که گفت‌وگوی کامل رايس با فريد زکريا روز يکشنبه در ساعت ۱۰ و ۱۳ دقيقه صبح به وقت محلی پخش خواهد شد.

رايس گفت که تماس روز جمعه حدود ۱۵ دقيقه طول کشيد و افزود: البته اين تماس که با ترجمه انجام شد بسيار کوتاه بود، ولی برای انتقال پيام‌ها از دو طرف کافی بود.

مشاور امنيت ملی آمريکا در ادامه گفت: مسلم است که وقتی سران دو کشور که حدود ۳۵ سال است در اين سطح با يکديگر حرف نزده‌اند صحبت می‌کنند، اين يک اتفاق پيشگامانه است. ولی هر دو تعهدشان به تلاش برای جستجوی مسير ديپلماتيک به صورت سازنده را ابراز کردند.

رايس با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌يی ايران، گفت که يک سلاح هسته‌يی در ايران برای اوباما غيرقابل پذيرش است. روحانی به نوبه خود گفته است که ايران علاقه‌ای به دسترسی به سلاح هسته‌يی ندارد، گرچه اظهاراتش با بدبينی مواجه شده است.

مشاور امنيت ملی آمريکا به فاکتورهای مختلفی که به تغييرات احتمالی که در روابط ايران و آمريکا منجر شد از جمله فشار بين‌المللی و تحريم‌ها عليه ايران و نيز انتخاب روحانی به عنوان رييس‌جمهور اشاره کرد و گفت: اکنون فرصتی پيش آمده است تا پيشنهاد يک راه‌حل ديپلماتيک آزموده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016