دوشنبه 8 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرکز آمار تورم شهريورماه را ۳۶ درصد اعلام کرد، کاهش ۱.۴ درصدی تورم نقطه ای

مرکز آمار ايران نرخ تورم شهری در دوازده ماه منتهی به شهريورماه سال ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل را ۳۶ درصد و تورم نقطه به نقطه را با ۱.۴ درصد کاهش ۳۷ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز آمار ايران گزارش شاخص قيمت کالاها و خدمات مصرفی خانوار‌های شهری کشور در شهريورماه سال ۱۳۹۲ را بر اساس سال پايه جديد (سال ۱۳۹۰) اعلام کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



۱- شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در شهريورماه سال ۱۳۹۲ عدد ۱۷۰.۱ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزايش داشته است.

افزايش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۷ درصد است که نسبت به همين اطلاع در ماه قبل ( ۳۸.۴) کاهش يافته است. درصد تغييرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به شهريورماه سال ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۶ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به مردادماه ۱۳۹۲ ( ۳۵.۱) افزايش يافته است.

شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشاميدنی‌ها و دخانيات» در اين ماه به رقم ۲۱۱.۱ رسيد که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد افزايش نشان می‌دهد.

۲- شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی به عدد ۲۰۸.۸ رسيد که نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد افزايش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۰.۲ درصد افزايش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده‌ ماهه اين گروه ۵۲.۱ درصد است.

شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشاميدنی‌ها و دخانيات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۱.۹ درصد افزايش نشان می‌دهد و درصد تغييرات اين گروه در دوازده ماه منتهی به شهريورماه ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۳.۹ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ۱۳۹۲ (۵۳.۳) افزايش يافته است.

۳- شاخص گروه عمده «کالاهای غيرخوراکی و خدمات» در شهريورماه ۹۲ به رقم ۱۵۶.۱ رسيد که ۱.۶ درصد نسبت به ماه قبل افزايش نشان می‌دهد.

ميزان افزايش شاخص گروه عمده «کالاهای غيرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۱.۱ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به شهريور ماه سال ۱۳۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل اين گروه ۲۹.۴ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به مرداد ماه ۱۳۹۲ (۲۸.۳) افزايش يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016