دوشنبه 8 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آلمان اتهام ارسال "مواد شيميائی" به سوريه را پذيرفت

راديو بين المللی فرانسه ـ دولت فدرال آلمان، اتهام اعطا مجوز برای ارسال صدها تن مواد شيميائی به سوريه تا سال ٢٠١١ را پذيرفت. اين مواد شيميائی قابليت استفاده در توليد سلاح‌های شيميائی را دارند.

برپايه آماری که روز دوشنبه ٣٠ سپتامبر، وزرات اقتصاد آلمان منتشر نمود، شرکت‌های آلمانی در فاصله سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۱ ميلادی، ٣٦٠ تن مواد شيميائی را که قابليت استفاده با اهداف نظامی و غيرنظامی دارند، به سوريه ارسال کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



وزارت اقتصاد آلمان در اين گزارش تأکيد می کند، هيچ مدرکی مبنی براينکه، از محموله‌های مواد شيميائی که تا ماه آوريل ۲۰۱۱ مجوز حمل به سوريه گرفته در ساخت سلاح شيميائی با اهداف نظامی استفاده شده، وجود ندارد.

همچنين در بيانيه اين وزارتخانه آمده است: پس از بررسی دقيق تمامی اطلاعات موجود، به اين نتيجه رسيديم که محموله‌های مواد شيميائی از سوی کارخانه‌های خصوصی برای اهداف غيرنظامی مورد استفاده قرار گرفتند؛ در اين بيانيه اشاره ای به نام و هويت شرکت هائی که مواد شيميائی را به سوريه ارسال کرده‌اند نشده است.

اين وزارتخانه اما تأکيد می کند: از ابتدای ماه آوريل ۲۰۱۱ و از زمان تصويب تحريم فروش مواد شيميائی به سوريه، آلمان هيچ‌گونه محصول شيميائی به اين کشور ارسال نکرده است.

يک رسانه آلمانی، هفته گذشته، دولت آلمان را به ارسال صدها تن مواد شيميائی در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ به سوريه متهم کرد. بر پايه اين گزارش، اين مواد شيميائی قابليت استفاده در توليد سلاح شيميائی را دارند.

پس از توافق ميان روسيه و آمريکا بر سر نابود کردن سلاح‌های شيميائی سوريه، انتظار می رود کارشناسان نابود کردن زرادخانه‌های هسته ای فردا (سه شنبه) وارد دمشق شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016